زائران اربعین سفر خود را زودتر آغاز کنند


زائران اربعین سفر خود را زودتر آغاز کنند

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: از همه زائران خواهش می‌کنم که زائران سفر خود را زودتر آغاز کنند. طول سفر را کوتاه کنند و از مرزهای جدید مثل مرز باشماق و تمرچین استفاده کنند.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌و گو با خبر ۱۴ در خصوص آخرین وضعیت سفر زائران اربعین گفت: از اول ماه صفر تا ساعاتی قبل بیش از ۴۲۰ هزار نفر زائر از مرزهای کشور خارج شدند که حدود ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش زائر داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در عبور زائران در دو سوی مرز نداشتیم و موکب‌ها هم فعالیت خود را آغاز کردند و ظرف روزهای آینده به شکل قابل توجه و چشمگیری این خدمات افزایش پیدا خواهد کرد.

میراحمدی با بیان اینکه در سامانه سماح تاکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند؛ گفت: درخواست من از زائران این است که ثبت نام خود را در سامانه سماح سرعت ببخشند زیرا تنها راهی که می‌توانیم بفهمیم با چه میزان زائر مواجه هستیم ثبت نام در سامانه سماح است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: مجدداً از همه زائران خواهش می‌کنم که سفر خود را زودتر آغاز کنند. طول سفر را کوتاه کنند و از مرزهای جدید مثل مرز باشماق و تمرچین که از ۱۵ شهریور آغاز به کار خواهد کرد و مرز خسروی که هم اکنون هم فعال است؛ استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۲۰۰ موکب در اربعین امسال به عراق می‌روند؛ گفت: ۳۰۰۰ موکب تاکنون وارد خاک عراق شدند و ۴۲۰۰ موکب دیگر هم در نوبت ورود هستند. ورود این موکب داران در ۲۴ ساعت گذشته کمی دچار مشکل شده بود که خوشبختانه این مشکلات برطرف شد و امیدواریم دیگر چنین مشکلاتی برای موکب داران پیش نیاید. نذورات مردم هم نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۰۰۰ کامیون افزایش یافته است.

میراحمدی در خصوص زائرانی که با گذرنامه ویژه اربعین به عراق می‌روند گفت: مشکلاتی برای کسانی که دارای گذرنامه ویژه اربعین هستند؛ پیش آمد که خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد این مشکلات برطرف شده است و افرادی از سوی پلیس گذرنامه در مرزها مستقر هستند تا چنانچه مشکل خاصی برای زوار پیش بیاید با هماهنگی که با مرزبانی و پلیس گذرنامه عراق دارند؛ این مشکلات را برطرف کنند. بنابراین برای این افراد هم مشکلی نخواهد بود.

اتباع افغانستانی مقیم ایران سفر خود را به تأخیر بیندازند

رئیس ستاد اربعین کشور در خصوص زیارت اتباع هم گفت: خوشبختانه مشکل اتباع پاکستانی برطرف شده است؛ در حال حاضر می‌توانند از مرزهای زمینی ما به سرعت عبور کنند و به سمت مرزهای عراق بروند؛ در مورد اتباع افغانستانی مقیم ایران مشکلاتی در حال حاضر وجود دارد که در حال تلاش هستیم تا این مشکلات ظرف چند ساعت آینده برطرف شود.

میراحمدی گفت: توصیه می‌کنم که اتباع عزیز افغانستانی مقیم ایران قدری حرکت خود را به تأخیر بیندازند تا بتوانیم مشکلات آنان را حل کنیم سایر اتباع طبق نظر دولت عراق می‌بایست از مرز هوایی وارد خاک عراق شوند و نمی‌توانند از مرز جمهوری اسلامی عبور کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای صدور بیمه تکمیلی زوار صورت گرفته است گفت: بیمه مرکزی امروز به ما اعلام کرد بیمه تجارت و دانا آمادگی کامل خود را برای بیمه تکمیلی زائرین اعلام کردند بنابراین هر زائر عزیزی که می‌خواهد از خدمات بیشتری در امر بیمه برخوردار شود می‌تواند به این بیمه‌ها مراجعه کند اگر بیمه‌های دیگری هم اعلام آمادگی کنند در بخش‌های دیگر خبر به اطلاع مردم خواهیم رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر