533 چاپخانه در مازندران فعال است/ ضرورت نوسازی ناوگان چاپ


533 چاپخانه در مازندران فعال است/ ضرورت نوسازی ناوگان چاپ

ساری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از فعالیت ۵۳۳ چاپخانه در استان خبر داد و صنعت چاپ را محور توسعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جوادی بعدازظهر یکشنبه در بازدید از چند چاپخانه به مناسبت روز ملی صنعت چاپ، با تبریک روز صنعت چاپ گفت: این صنعت گسترده و مهم موجب توسعه و پیشرفت بوده و نقش مهمی در حیات بشر دارد.

وی افزود: اگر بسیاری از صنایع امروز به جایی رسیدند قطعاً به‌واسطه صنعت چاپ بود، بخش اعظمی از صنایع به‌طور مستقیم با چاپ در ارتباط هستند.

جوادی با بیان اینکه اگر صنعت چاپ در کنار رسانه قرار نگیرد قطعاً انتقال مفاهیم صورت نمی‌گیرد، یادآور شد: روزنامه‌ها وابستگی زیادی به صنعت چاپ این محور توسعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ما در مازندران چاپخانه‌های خوبی داریم که در کشور نمونه و در شمال کشور بی‌نظیر و کم نظیر هستند.

این مسئول از فعالیت ۵۳۳ واحد چاپخانه در مازندران خبر داد و گفت: بیش از ۱۳۰ واحد از این چاپخانه‌ها ابرچاپ و بزرگ هستند، امروز بهانه‌ی برای تبریک به فعالان در این عرصه است، امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها شاهد پیشرفت روزافزون این واحدها باشیم.

ضرورت به‌روزرسانی ناوگان فرسوده و کاهش کاغذ و ملزومات چاپ

در ادامه رئیس منتخب اتحادیه چاپخانه‌داران مازندران به مناسبت روز صنعت چاپ در حاشیه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ضمن تبریک یازدهم شهریور روز ملی صنعت چاپ، اظهار کرد: صنعت چاپ جزو پنج صنعت برتر دنیا بوده که در جهان امروز به‌عنوان فرا صنعت از آن نام می‌برند.

علی زارع افزود: صنعت چاپ بعد از صنعت اسلحه‌سازی بیشترین گردش مالی را به‌همراه دارد، برای افزایش تولیدات ناخالص داخلی و رونق اقتصادی باید در حوزه صنایع چاپ سرمایه‌گذاری کرده و از فروش فله‌ای مواد تولیدشده جلوگیری شود تا در بسته‌بندی‌های مناسب عرضه شود.

وی ناوگان فرسوده چاپ را یکی از بزرگترین مشکل صنعت چاپ در کشور دانست و گفت: میانگین سنی ماشین آلات چاپ در کشور به ۴۰ سال می‌رسد، از این رو نوسازی این ماشین آلات برای رقابت با کشورهای همسایه به‌خصوص ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس ضرورت دارد.

این مسئول اضافه کرد: افزایش بدون حد و اندازه قیمت کاغذ و ملزومات چاپ شامل؛ مرکب، الکل چاپ، زینک و غیره مشکل دیگر حال حاضر این صنعت است که به‌نوعی رکود اقتصادی به‌وجود آورده است، امید آنکه مسئولان امر نگاه ویژه ای به این بحث داشته باشند تا با کاهش قیمت کاغذ و ملزومات بتوانیم بازاری رقابتی داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه