بازسازی بیش از 100 مرکز بهداشتی طی سال آینده در کرمانشاه


بازسازی بیش از 100 مرکز بهداشتی طی سال آینده در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور بیش از ۱۰۰ مرکز بهداشتی طی سال آینده در استان بازسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت شهرستان اسلام آباد غرب و تجلیل از کادر درمان این شهرستان ایجاد نظام شبکه مراقبت‌های بهداشتی را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: نظام شبکه بهداشت و درمان در ۴۰ سال گذشته نقش خود را به خوبی ایفا کرده است که یکی از اقدامات آن انجام واکسیناسیون کرونا بود.

وی افزود: تکمیل و توسعه خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه است که امسال و سال آینده بیش از ۱۰۰ مرکز بهداشتی بازسازی و تأسیس خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: به غیر از افرادی که برای خروج از مرز خسروی از کرمانشاه عبور می‌کنند ۸۰ درصد زوار اربعین هم که از مرز مهران خارج می‌شوند از استان کرمانشاه عبور می‌کنند و ارائه خدمات رفاهی و درمانی آنها بر عهده استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: امسال حدود ۵۰ میلیارد تومان در پیاده‌روی اربعین هزینه پرسنلی، غیر پرسنلی و جاری صورت گرفته بدون اینکه مقدار مشخصی در ردیف بودجه به این حوزه تعلق داشته باشد.

محمدی گفت: مالیات پلکانی موجب نارضایتی اعضای هیئت علمی دانشگاه شده و تقاضا داریم که در بودجه سال آینده این مالیات به حالت سابق خود یعنی ۱۰ درصد برگردد.

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی آموزشی در دانشکده‌های علوم پزشکی و دندانپزشکی کرمانشاه، بیان کرد: از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما تکلیف شده است که دانشجویان بیشتری در این زمینه جذب شوند اما با توجه به کمبود فضای آموزشی بیم آن می‌رود که کیفیت آموزشی پایین بیاید و تقاضا داریم که در این حوزه ردیف بودجه مشخصی در سال آینده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سرانه پایین پزشک خانواده، تراز منفی بیمارستان‌ها، مالیات پلکانی به خصوص مالیات پزشکان مناطق محروم، معیشت پرسنل سلامت و خالی ماندن ظرفیت رشته‌های اصلی پزشکی از دیگر مشکلات موجود است که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...