استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه بین‌المللی سرآمدترین دانشمند جوان شد


استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه بین‌المللی سرآمدترین دانشمند جوان شد

دکتر هادی پرستارشهری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه بین المللی سرآمدترین دانشمند جوان سال CHEMOLAB) ۲۰۲۲ ) در کنفرانس بین‌المللی کمومتریکس شد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه بین‌المللی سرآمدترین دانشمند جوان شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در هیجدهمین دوره کنفرانس بین المللی کمومتریکس در شیمی تجزیه CAC که در ایتالیا برگزار شد، دکتر هادی پرستار شهری عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف جایزه CHEMOLAB ۲۰۲۲ را کسب کرد.

این جایزه هر ۲ سال یک بار توسط انتشارات الزویر به پژوهشگران موفق و سرآمد زیر ۴۰ سال که بیشترین فعالیت و تاثیر در پنج سال اخیر آنها در گرایش کمومتریکس دارند، اهدا می‌شود.

انتشار مقالات با کیفیت، تعاملات بین المللی با سایر گروه‌های کمومتریکس دنیا، حضور و سخنرانی در مجامع علمی کمومتریکس دنیا، داوری مقالات برای مجلات بین المللی، مشارکت در اجرای طرح‌های تحقیقاتی بین المللی و برگزاری رویدادهای علمی بین‌المللی از جمله شاخص‌های مهم انتخاب محقق برتر برای دریافت این جایزه است.

کنفرانس بین‌المللی کمومتریکس که به اختصار CAC نامیده می‌شود هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و معتبرترین کنفرانس در زمینه کمومتریکس در دنیا است. در این کنفرانس جدیدترین دستاوردها در زمینه کمومتریکس ارائه می‌شود و همچنین کمپانی‌های بزرگ تولید دستگاه‌های آنالیز و نرم افزارهای مربوطه در این کنفرانس حضور دارند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه بین‌المللی سرآمدترین دانشمند جوان شد

دکتر هادی پرستار شهری با احتساب پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری خود بیش از ۱۵ سال است که در زمینه کمومتریکس فعالیت دارد.

وی در طول این مدت علاوه بر تلاش در جهت توسعه و کاربرد روش‌های مختلف کمومتریکس جهت آنالیز سیستم‌های پیچیده محیط زیستی، غذایی و دارویی، در این خصوص تعامل بین المللی مناسبی با گروه‌های تحقیقاتی بزرگ در دنیا ایجاد کرده است.

در این راستا انتشار بیش از ۷۶ مقاله در مجلات معتبر بین المللی، ۳ فصل کتاب، بیش از ۶۰ مقاله در کنفرانس‌های بین المللی و داخلی و اجرای ۵ طرح بین المللی با کشورهای اسپانیا، فرانسه، هلند و روسیه بخشی از دستاوردهای ایشان در این زمینه است.

دریافت جایزه دانشمند جوان کمومتریکس در سال ۲۰۱۵، دریافت فلوشیپ هامبولت از کشور آلمان، گرنت بین المللی جندی شاپور با کشور فرانسه نیز از دیگر افتخارات کسب شده بین المللی توسط دکتر پرستار می‌باشد.

همچنین برگزاری چهار دوره مدرسه زمستانی کمومتریکس با حضور بیش از ۱۵ تن از نامداران کمومتریکس دنیا در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف، از دیگر فعالیت‌های گروه تحقیقاتی وی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد