نشان فرهنگی شهریار به رئیس گروه زبان فارسی دانشگاه سلجوق اهدا شد


نشان فرهنگی شهریار به رئیس گروه زبان فارسی دانشگاه سلجوق اهدا شد

سفیر و رایزن فرهنگی ایران در ترکیه طی مراسمی نشان فرهنگی شهریار را به علی تمیزال رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلجوق قونیه اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اعطای نشان فرهنگی شهریار به علی تمیزال و تقدیر از استادان مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در آنکارا و نمایندگی بنیاد سعدی در ترکیه در سفارت ایران در ترکیه برگزار شد.

در ابتدای این‌مراسم، محمد فرازمند، سفیر ایران ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر به ویژه علی تمیزال، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلجوق قونیه و برنده نشان فرهنگی شهریار گفت: زبان فارسی یکی از شاکله‌های اصلی فرهنگ مردم ترکیه است که از قرن‌ها پیش تاکنون در سرزمین آناتولی گسترش یافته و هم اکنون یادگیری زبان فارسی در این کشور به نهضتی تبدیل شده که روز به روز شکوفاتر و پربارتر می‌شود.

در ادامه علی تمیزال، ضمن تشکر از دانشگاه تبریز برای اهدای جایزه فرهنگی شهریار، به نقش بی‌بدیل زبان فارسی و گستره نفوذ این زبان در سرزمین ترکیه اشاره کرد. وی با توجه به تمایل به وجود آمده در میان جوانان دانشگاهی درباره مطالعات تاریخی، فرهنگی و عطف به این موضوع که بررسی‌های تاریخی در کشور ترکیه بدون دانستن زبان فارسی به سختی ممکن است، اظهار امیدواری کرد در آینده با افزایش تعاملات بین دانشگاهی در ایران و ترکیه، زمینه‌های آموزش زبان فارسی در ترکیه گسترش یابد.

در ادامه، علیرضا دانش نیا رایزن فرهنگی ایران در آنکارا، ضمن تقدیر از تمیزال بابت تحقیقات گسترده در زمینه آثار شهریار و شناساندن هرچه بهتر این شاعر پرآوازه ایران به مردم ادب دوست ترکیه، گفت: اعطای این نشان فرهنگی به تمیزال، به معنی پاسداشت از خدمات فراوان او در زمینه زبان و فرهنگ فارسی در سرزمین آناتولی است.

در دنباله مراسم، طاهره میرزایی از اساتید مرکز آنکارا، بیانیه بنیاد فرهنگی شهریار و دانشگاه تبریز درباره اعطای نشان شهریار به تمیزال را خواند. در پایان این مراسم، نشان علمی و جایزه فرهنگی کنگره بین‌المللی شهریار توسط محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا به علی تمیزال اهدا شد. همچنین، جایزه‌ای نیز به پاس خدمات پروفسور یعقوب شفق از سوی سفیر ایران به او تقدیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟