کشتی گیری که از غرور کاذب نجات پیدا کرد/ عبور یزدانی از عصر پر افت و خیز


کشتی گیری که از غرور کاذب نجات پیدا کرد/ عبور یزدانی از عصر پر افت و خیز

امیر محمد یزدانی گفت: در مقطعی غرور کاذب باعث انحرافم از مسیر اصلی شده بود اما بخت با من یار بود و نجات پیدا کردم.

امیرمحمد یزدانی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد گفت: من به عنوان نماینده خانواده‌ای کشتی گیر و کشتی دوست در تیم‌های ملی حضور دارم و از حمایت آن‌ها قدردانی می‌کنم. عموها، دایی ها، پسرعمو‌ها و پسرعمه‌ها و بسیاری از خانواده من در کشتی فعالیت کرده اند. حتی در تیم‌های ملی هم حضور داشته اند و در حال حاضر من به عنوان نماینده این خانواده کشتی گیر در تیم ملی حضور دارم. محمدباقر عالی دایی ام یکی از مشوق‌های من است، اما از همه بیشتر پدربزرگم که پارسال به رحمت خدا رفت و حتی برایم کفش و دوبنده کشتی نیز تهیه می‌کرد من را به سمت کشتی گرفتن سوق داد.

دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد: وقتی اکثر فامیل‌ها کشتی گیر باشند، از شما حمایت معنوی و مادی می‌کنند، وظیفه دارم که انتظارات آن‌ها را برآورده کنم.

یزدانی اعلام کرد: ۲۲ سال سن دارم و سال ۲۰۱۵ وارد تیم ملی نوجوانان شدم. سال ۲۰۱۹ نیز در رده‌ی بزرگسالان حضور یافتم و در رقابت‌های جهانی نروژ هم در وزن ۶۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدم.

آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان در مورد اینکه در آینده دوست دارد در چه زمینه‌ای فعالیت کند؟ گفت: به کشتی بسیار علاقه دارم و دوست دارم که در کشتی خدمت کنم و کلا روحیاتم ورزشی است. البته تصمیم نهایی را باید همان زمان گرفت، اما شاید حضورم به عنوان مدیر و شاید به عنوان یک مربی باشد، در هرحال قصد من خدمت به کشتی و ورزش کشور است.

وی در مورد اینکه آیا به ورزش دیگری جز کشتی علاقه دارد؟ اظهار داشت: بله مانند بسیاری دیگر من هم فوتبال را دوست دارم و علاقه‌ای نیز به ورزش‌های رزمی دارم، اما عشق من کشتی است و دوست دارم که به قله‌ی آن یعنی مدال طلای المپیک برسم.

یزدانی در مورد این سئوال که آیا مبارزاتش نسبت به گذشته دچار تغییراتی شده یا خیر؟ گفت: بله قطعا، در گذشته کشتی‌های پراُفت و خیزی می‌گرفتم، اما در یک سال قبل به دنبال این بودم که به کلاس کشتی خود و کار بر روی دست‌ها اضافه کنم. می خواستم ضمن کسب امتیاز از حریفان، کمتر امتیاز بدهم که فکر می‌کنم نتایجی که در جام یاشاردوغو به دست آوردم، نشانگر این موضوع باشد.

وی در مورد اینکه یکسال زمان خوبی برای تغییر وزن بوده است یا خیر؟ تصریح کرد: من در جهانی نروژ در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفتم، اما در قهرمانی کشور و چرخه‌ی انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم حضور پیدا کردم، البته برای اینکه در این وزن جا بیفتم مدتی زمان برد و نیاز به افزایش قدرت بدنی و میدان دیدن در وزن جدید داشتم.

یزدانی در مورد این سوال که در مقطعی از اردو‌های تیم ملی دور بود و پس از بازگشت توانست در رقابت‌های جهانی، صاحب مدال شود، گفت: گاهی اوقات برخی نیاز به تلنگر دارند و شاید غرور کاذب آن‌ها را از مسیر خود منحرف کند، این موضوع برای من این اتفاق افتاد، اما قدردان علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هستم که باعث شد در مقطعی کوتاه در اردو‌ها نباشم، تا بتوانم با جایگاه و موقعیتی که در آن بودم خوب فکر کنم و قدر آن را بدانم. من هم سعی کردم که در بازگشت به اردو‌ها از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرم.

وی ادامه داد: من مدت زمان زیادی را در اردو‌ها بودم. شاید این حضور باعث شده بود که به خودم مغرور شوم و آن پیشرفتی که باید حاصل می‌شد در من اتفاق نیافتد، اما خدا را شکر، الان شرایط بسیار خوب است و آماده این هستم که دوباره برای کشورم افتخارآفرین باشم.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی صربستان در مورد کادر فنی این تیم گفت: به عنوان یک کشتی گیر وظیفه ام این است که قدردان زحمات تمامی مربیان و کسانی که برایم کاری کرده اند باشم و همین جا هم از کادر فنی پیشین و هم از کادر فنی حال حاضر نهایت قدردانی و تشکر را دارم، به نظرم کادر فنی تمام تلاش خود را می‌کند تا موفقیت حاصل شود و این‌ها برای منافع شخصی نیست بلکه منافع ملی را می‌بینند و ما نیز کادر فنی خوبی داریم که کشتی گیران را به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات پیش رو رسانده اند.

یزدانی در مورد شرایط جسمانی و فنی خود گفت: یک مدتی به خاطر حضور در چرخه‌ی انتخابی تیم ملی، در اردو‌ها نبودم و از فرصت استفاده کردم. تمرینات پرفشار خوبی را در جویبار انجام دادم و در رقابت‌های جام تختی و جام یاشاردوغو حضور یافتم. پس از آن نیز در اردو‌های تیم ملی تمرینات خوب و منظمی انجام شده است که امیدوارم حاصل زحمات کادر فنی و فدراسیون کشتی، کسب موفقیت‌های بسیار در رقابت‌های جهانی صربستان باشد.

یزدانی در مورد اینکه داشتن خودباوری و اعتماد به نفس تا چه حد در کسب نتیجه موثر است؟ اظهار داشت: خیلی مهم است، اگر کشتی گیران به این اعتماد به نفس و خودباوری برسند که می‌توانند از سد هر حریفی بگذرند، می‌توانند هرسال روی سکوی جهانی باشند و بهترین مدال‌ها را کسب کنند. به نظرم حسن یزدانی در این مورد بهترین عملکرد را داشته است.

وی در مورد اینکه در کشتی گیران حال حاضر دنیا چه کسی را می‌پسندد؟ گفت: به نظرم زائوربک سیداکوف یک کشتی گیر شش دانگ و چارچوب دارد است. مفت باز نیست و سبک کشتی و روشش را می‌پسندم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید