ضرورت توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد


ضرورت توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه صنعت آنچنان که باید در استان ما شکل نگرفته خطاب به معاون وزیر، گفت: توقع داریم در این حوزه شما و همکارانتان با توجه به جوانی جمعیت استان، توجه ویژه ای داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران معاون وزیر صمت امروز با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلوییه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت و گو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، با بیان اینکه استان ما یک استان نوپایی از جهت توسعه، پیشرفت، اقتصادی و فرهن:گی است، گفت: در رژیم سابق به دلیل عشایری بودن زندگیی مردم، امکانات به این استان نمی دادند و حتی مورد حمله هوایی رژیم طاغوت نیز قرار گرفتند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد همه چیز داشت اما حاکمان بی عرضه رژیم پهلوی نمی گذاشتند این استان پیشرفتی داشته باشد، اظهار کرد: این رژیم افرادی مثل امیر کبیر را نمی گذاشتند در ایران نفس بکشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه استان در همان دوران اوایل انقلاب هیچ امکاناتی نداشت، افزود: جهاد سازندگی از همان اوایل انقلاب سعی کرد امکانات را به همه نقاط استان برساند و امروز تجهیزات خوبی وارد استان شده است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه صنعت آنچنان که باید در استان ما شکل نگرفته خطاب به معاون وزیر، بیان داشت: توقع داریم در این حوزه شما و همکارانتان با توجه به جوانی جمعیت استان، توجه ویژه ای داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرح ها در استان حمایت شوند، می توان تحول خوبی را در جامعه ایجاد کرد.

وجیه الله جعفری هم در این نشست، گفت: پتانسیل ها و ظرفیت های هر شهرستان در حال شناسایی بوده تا سرمایه گذار وارد استان شود، ضمن اینکه وزارت صمت نیز در حال هدایت سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون مرز صادرات غیر نفتی را با توجه به تحریم ها افزایش دادیم و فاصله کمی برای بی نیازی از صادرات نفت داریم.

وی خاطرنشان کرد: چند سالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه ویژه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و سعی کردیم اگر اکتشافات جدیدی در این استان دیده شود، از آن جهت توسعه استان استفاده کنیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!