واکنش یک نماینده مجلس به قیمت های نجومی دارو


واکنش یک نماینده مجلس به قیمت های نجومی دارو

اقتصادنیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند بالای قیمت دارو گفت: امروز حتی داروهایی که در سطح داروخانه‌ها برای مردم عادی عرضه می شود گران است و تهیه دارو با نرخ جدید برای مردم عادی نیز سنگین است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی با اشاره به وضعیت قیمت دارو و توزیع آن در سطح کشور، بیان کرد: این روزها در حوزه تامین دارو بیماران و به ویژه بیماران خاص دچار مشکل هستند. متاسفانه بعضی مواقع شاهد هستیم که داروها با قیمت های نجومی در اختیار بیماران قرار می گیرد. سازمان غذا و دارو باید تلاش کند تا داروها را با قیمت مناسب به دست بیماران برساند.

قالیباف: یارانه دارو به هیچ عنوان حذف نمی شود

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان غذا و دارو باید تلاش کند تا دارو را به دست افراد نیازمند و بیماران خاص برساند. امروز حتی داروهایی که در سطح داروخانه‌ها برای مردم عادی عرضه می شود گران است. مشاهده‌ها نشان می دهد تهیه دارو با نرخ جدید برای مردم عادی نیز سنگین است.

دارو باید با قیمت های قبلی به دست بیماران برسد

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو اقداماتی را در دستور کار قرار داده تا بیماران با نسخه ای که از پزشک دارند بتوانند با همان قیمت‌های قبلی داروی خود را دریافت کنند. این طرح هم می تواند مردم را در مسیر مراجعه به پزشک و سپس مراجعه به داروخانه هدایت کرده و از اینکه برخی‌ها خوددرمانی انجام می دهند جلوگیری کند؛ هم اینکه مردم بتوانند با همان قیمت‌های قبلی داروی خود را دریافت کرده و یارانه آن از سوی دولت و بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق