روسیه: آمریکا پهپاد‌های ویژه سلاح‌های بیولوژیک می‌سازد


روسیه: آمریکا پهپاد‌های ویژه سلاح‌های بیولوژیک می‌سازد

فرمانده پدافند هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک روسیه، آمریکا را به ساخت پهپاد‌های ویژه استفاده از سلاح‌های بیولوژیک متهم کرد.

ایگور کریلوف، فرمانده پدافند هسته ای، شیمیایی و بیولوژیک روسیه از وجود اطلاعاتی خبر داد که نشان می‌دهد آمریکا پهپاد‌هایی برای حمل و استفاده از سلاح‌های بیولوژیک ساخته است.

به گزارش روسیاالیوم، فرمانده پدافند هسته ای، شیمیایی و بیولوژیک روسیه، آمریکا را به ساخت پهپاد‌های ویژه استفاده از سلاح‌های بیولوژیک و اوکراین را به تلاش برای دستیابی به این پهپاد‌ها متهم کرد.

او افزود: اوکراین تلاش کرده است به پهپاد‌های بیرقدار که مجهز به این فناوری هستند، دست پیدا کند.

کریلوف گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد در آمریکا پهپاد‌های ویژه حمل و استفاده از سلاح‌های بیولوژیک ساخته شده و برای آن گواهی اختراع صادر شده است. گواهی اختراع این نوع پهپاد‌ها بر این مسئله تصریح دارد که با استفاده از این پهپاد‌ها می‌توان نیرو‌های دشمن را از بین برد یا فعالیت آن‌ها را مختل کرد، بدون آن که جان نیرو‌های آمریکایی به خطر بیفتد. با توجه به این اطلاعات، تلاش اوکراین برای دستیابی به این نوع پهپاد‌ها بسیار نگران کننده است.

او ادامه داد: اطلاعات موثقی به دست آورده ایم که نشان می‌دهد اوکراین روز پانزدهم دسامبر گذشته به شرکت ترکیه‌ای ساخت این نوع پهپاد‌ها درخواست خرید داده است. این پهپاد‌ها به سامانه پاشش از هوا با ظرفیت بیش از بیست لیتر مجهز هستند. برد پروازی این پهپاد‌ها نیز بیش از سیصد کیلومتر است که تهدید واقعی در خصوص استفاده گسترده از سلاح‌های بیولوژیک در خاک روسیه به شمار می‌رود.

کریلوف تاکید کرد وزارت دفاع آمریکا تصمیم دارد برنامه‌های بیولوژیک تکمیل نشده را از اوکراین به جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی و اروپای شرقی و کشور‌های حاشیه دریای بالتیک منتقل کند.

او افزود: گسترش شبکه آزمایشگاه‌های بیولوژیک نظامی، تهدیدی برای امنیت روسیه به شمار می‌رود.

کریلوف همچنین اعلام کرد کشور‌های عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی هفته آینده نشستی به ابتکار روسیه در ژنو برگزار می‌کنند تا موضوع نقض تعهدات آمریکا و اوکراین بررسی شود.

او ادامه داد روسیه ادله موثقی ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد آمریکا و اوکراین مواد اول و چهارم این پیمان را نقض کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر