روسیه باید زبان زور را از غرب بیاموزد تا به زبان خودشان صحبت کند


روسیه باید زبان زور را از غرب بیاموزد تا به زبان خودشان صحبت کند

سخنگوی کرملین با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح پاره‌ای از مسائل روز روسیه پرداخت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت که روسیه همچنان مدافع صلح است، اما باید زبان زور را از غرب بیاموزد.

وی گفت: ما عمداً با کسی مخالفت نمی‌کنیم. کشور ما بیشتر مدافع هماهنگی بین المللی است که بر اساس احترام متقابل، منافع متقابل و احترام به نگرانی‌های دیگران است. با این حال، اروپا طرفدار رویکرد خودخواهانه‌تر در قبال سیاست خارجی است، در حالی که آمریکا در ذهنیت غرب وحشی گیر کرده است. ما باید یاد بگیریم که با آن‌ها به زبان خودشان صحبت کنیم تا آن‌ها بتوانند ما را درک کنند.

پسکوف در خصوص ارسال سلاح و تجهیزات نظامی آمریکا و اروپا به اوکراین گفت: این واقعیت که آلمان و سایر کشور‌های اروپایی از کشوری حمایت می‌کنند که رژیم آن به نازی‌ها اجازه می‌دهد با نماد‌های نژادپرستانه در خیابان‌ها راه بروند و راهپیمایی‌های مشعل برگزار کنند، وحشتناک نیست؟

پسکوف افزود که دلیل چنین رویداد‌های وحشتناک «حافظه کوتاه» اروپایی هاست.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که امتناع اروپا از خدمات رسانی توسط تجهیزات خط لوله نورد استریم ۱ تقصیر گازپروم نیست، بلکه تقصیر سیاستمداران اروپایی است که تصمیم به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه گرفتند.

وی گفت: اگر اروپایی‌ها تصمیمی کاملاً پوچ گرفتند که از ارائه خدمات با استفاده از تجهیزات نورد استریم ۱ امتناع کنند، تقصیر گازپروم نیست. تقصیر سیاستمدارانی است که در مورد تحریم‌ها تصمیم گرفتند؛ و دقیقاً همین سیاستمداران بدبخت هستند که باعث می‌شوند شهروندان خود با دیدن قبوض انرژی بر اثر سکته مغزی بمیرند. اکنون که هوا سردتر می‌شود، وضعیت بدتر می‌شود.

پسکوف در خصوص تلاش برخی کشور‌های اروپایی برای تصویب قانون ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان روس گفت: موضوع ویزا همیشه یک مانع در روابط روسیه و غرب بوده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که غرب تمام خویشتنداری خود را در این زمینه از دست داده است و روسیه مطمئناً به این اقدامات بی سابقه پاسخ خواهد داد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت مسکو آماده است تا با کی‌یف درباره راه‌هایی که می‌توان شرایط روسیه را برآورده کرد، گفتگو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج