دلیل تغییر رنگ آب رودخانه ارس مشخص شد


دلیل تغییر رنگ آب رودخانه ارس مشخص شد

دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با صدور جوابیه‌ای، دلیل تغییر رنگ آب رودخانه ارس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به‌دنبال انتشار تصاویری از رودخانه ارس در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تغییر رنگ آب این رودخانه، دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با صدور جوابیه‌ای، علت این تغییر رنگ را افزایش رشد جلبک‌ها اعلام کرد.

در جوابیه دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل آمده است: هر چه نور خورشید بیشتر به آب نفوذ کند، رشد جلبک‌ها بیشتر می‌شود و نیز هر چه دمای محیط و به تبع آن دمای آب افزایش یابد منجر به افزایش رشد جلبک ها می‌شود.

با توجه به این توضیحات و کاهش بارش‌ها و آورد رودخانه و نیز رهاسازی آب جهت مصارف و به تبع آن تنزل میزان ذخیره آبی پشت سدهای ارس و خداآفرین (تأمین و تغذیه‌کننده رودخانه ارس) و کاهش عمق آب و نیز ماندگاری و پایداری آب در مخزن، همراه با افزایش ناگهانی دمای هوا در روزهای اخیر، منجر به افزایش جلبک‌ها در آب رودخانه شده است که پس از ورود به کانال‌ها با توجه به سطح مقطع و عمق و سرعت آب در کانال رشد جلبک‌ها تشدید می‌شود.

این موضوع هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم، کم و بیش سابقه داشته است. پایش رودخانه و آب ورودی به تصفیه‌خانه‌های آب شرب به‌طور مستمر از طریق این شرکت و شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شود تا در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی با تدبیر و اعمال اقدامات لازم، مدیریت موضوع به نحو مقتضی انجام شود.

با کاهش دمای هوا در روزهای آتی، به تدریج بار جلبکی رودخانه نیز کاهش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 10 فروردین + فیلم