جزئیات افزایش آمار طلاق/ معاون امور زنان رئیس جمهور: گاهی برخی مشاوران عامل طلاق هستند


جزئیات افزایش آمار طلاق/ معاون امور زنان رئیس جمهور: گاهی برخی مشاوران عامل طلاق هستند

پارسینه: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در برنامه ششم توسعه قرار بود میزان طلاق ۲۰ درصد کاهش یابد، اما طبق یک تحلیل آماری متأسفانه ۴ درصد و در یک تحلیل دیگر ۸ درصد افزایش داشته است.

جزئیات افزایش آمار طلاق/ معاون امور زنان رئیس جمهور: گاهی برخی مشاوران عامل طلاق هستند
به گزارش پارسینه، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سومین نشست شورای عالی صبر با اشاره به نقش خانواده در ترویج فرهنگ صلح و سازش و بخشش و رضایت، افزود: بخش عمده‌ای از افزایش طلاق مربوط به نبود گذشت و بخشش است.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاوره در پنج استان که بیشترین آمار طلاق را دارد، گفت: امیدواریم با این اقدام آمار طلاق کاهش یابد. اگر رفتار‌های زوجین، والدین و فرزندان در خانواده اصلاح شود قطعاً خانواده محل آرامش و سکون خواهد شد و از تنش‌ها و فشار‌های اجتماعی کاسته می‌شود و خانواده پیشگیری کننده آسیب اجتماعی خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در برنامه ششم توسعه قرار بود که میزان طلاق ۲۰ درصد کاهش یابد، اما متأسفانه طبق یک تحلیل آماری متأسفانه چهار درصد و در یک تحلیل مقایسه‌ای با ازدواج، هشت درصد میزان طلاق افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خانواده محوری در اولویت‌های چهارگانه در دولت سیزدهم قرار دارد گفت: در خانواده مسئله گذشت، ایثار و بخشش بسیار مهم است و این در حالی است که وقتی تنش‌ها به اوج می‌رسد می‌خواهیم به افراد مشاوره بدهیم که به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ارائه خدمات مشاوره در چهار سال نخست زندگی زوجین، افزود: قرار است با همکاری نهاد‌های متولی در این زمینه هم افزایی داشته باشیم. گاهی برخی مشاوران خود عامل طلاق هستند، بنابراین مشاوران باید آموزش دیده و مجرب باشند و تحت نظارت و ارزیابی قرار گیرند و اقدامات و فعالیت‌های این مشاوران رصد شود.

خزعلی گفت: قرار است زوجین بعد از ثبت ازدواج همانگونه که به پزشک مراجعه می‌کنند ماهانه از خدمات مشاوره نیز بهره‌مند شوند تا قبل از اینکه مشکل به وجود آید و تبدیل به معضل و عاملی برای اختلاف، سبک زندگی و نوع رفتار خود را اصلاح کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: در این مشاوره‌ها بر مهارت‌های تاب آوری، تحمل، گذشت و بخشش اقدامات مؤثری انجام شود و این مهم با همکاری نهاد‌های متولی و مسئول انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از زندان زنان و دیدار با زندانیان گفت: بسیاری از زنان زندانی می‌گویند‌ ای کاش از ابتدا به زندان نمی‌آمدند، زیرا در زندان آسیب‌های زیادی متحمل شدند؛ بنابراین باید در روز‌های نخست و در بدو ورود به زندان برای رهایی از بند زندانیان و صلح و سازش تلاش شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق