همکاری دانشگاه امیرکبیر با شهرداری برای تاسیس مرکز فناوری


همکاری دانشگاه امیرکبیر با شهرداری برای تاسیس مرکز فناوری

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فعالیت ۳۲۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری این دانشگاه گفت: همکاری با شهرداری برای ایجاد مرکز نوآوری در دستور کار داریم.

همکاری دانشگاه امیرکبیر با شهرداری برای تاسیس مرکز فناوری

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سید حسن قدسی پور در مراسم تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن ییان این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران تقریبا از دهه 80 در زمینه توسعه تبدیل ایده به محصول و ایجاد سازمان هایی که بتوانند در این زمینه فعال باشند، به صورت جدی وارد شد، ضمن آنکه سرمایه گذاری های جدی نیز در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: در ابتدا تصور بر این بود که اگر فردی اختراع داشت و موفق به فروش آن می شد، حمایتی برای حفظ و نگهداری این دستاوردها صورت نمی گرفت ولی این رویکرد شکست خورد و بسیاری از کشورها به سمت ایجاد سازمان هایی برای حمایت از ایده ها و محصولات رفتند و ایران نیز یکی از کشورهای پیشرو در این حوزه است و پرونده خوبی در این حوزه دارد.

قدسی پور، ایجاد پارک های علم و فناوری در اکثر دانشگاه ها و استان های کشور را از جمله موفقیت های کشور در توسعه سازمان های حمایتی در حوزه فناوری عنوان کرد و یادآور شد: در دانشگاه امیرکبیر در حال حاضر 320 شرکت و واحد فناور مشغول به فعالیت هستند ضمن آنکه صندوق پژوهش و فناوری نیز این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این صندوق هنوز اقدام شایانی انجام نداده است، ابراز امیدواری کرد که با حضور رییس جدید گام های جدی تری برای حمایت از شرکت ها برداشته شود.

رئیس دانشگاه امیر کبیر با اشاره به همکاری این دانشگاه با شهرداری، خاطر نشان کرد: با همکاری شهرداری مرکز فناوری راه اندازی می شود و ما همکاری ها را در حوزه های آی تی توسعه می دهیم.

در این مراسم دکتر سیدرضا غفاریان معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در سخنان کوتاهی خاطر نشان کرد: برنامه کلان دانشگاه این است که پارک دانشگاه تبدیل به قلب دانشگاه شود و رسیدن به این امر برنامه خاصی را می طلبد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...