آموزش فعال سازی قابلیت ریپلای کردن در دایرکت اینستاگرام


آموزش فعال سازی قابلیت ریپلای کردن در دایرکت اینستاگرام

اینستاگرام، یکی از 10 شبکه اجتماعی محبوب در جهان، امروزه در میان ما ایرانیان به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است، اما با این وجود، همچنان ممکن است امکانات و ترفندهایی وجود داشته باشد که شما از آن بی‌خبر باشید؛ مثل فعال سازی امکان ریپلای کردن یک پیام...

اینستاگرام، یکی از 10 شبکه اجتماعی محبوب در جهان، امروزه در میان ما ایرانیان به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است، اما با این وجود، همچنان ممکن است امکانات و ترفندهایی وجود داشته باشد که شما از آن بی‌خبر باشید؛ مثل فعال سازی امکان ریپلای کردن یک پیام در دایرکت اینستاگرام!

اینستاگرام کلاً آپدیت‌های عجیب و غریبی دارد. ناگهان می‌بینید که محیط رابط کاربری آن برای شما به کلی تغییر کرده ولی برای دیگران همان حالت قبلی است! پس از چند ساعت متوجه می‌شوید که دوباره به حالت قبل برگشته و امکانات جدیدی که برای دیگران قابل دسترس شده‌اند، برای شما حذف شده‌اند!

این بی‌نظمی باعث نارضایتی تجربه برخی از کاربران از اینستاگرام شده است. درواقع این‌که برخی کاربران برای دسترسی به جدیدترین امکانات اینستاگرام باید ماه‌ها یا شاید سال‌ها صبر کنند، موجب آزار آن‌ها می‌شود و از نقص‌های یک شبکه اجتماعی به شمار می‌رود. تصور کنید امکانی وجود دارد که پس از چند سال هنوز برای شما فعال نشده، ولی برای اکثر کاربران اینستاگرام قابل دسترس است.

دلیل این بی‌نظمی و عجیب و غریب بودن آپدیت‌ها و تغییرات اینستاگرام، آن است که این شبکه اجتماعی وقتی تصمیم می‌گیرد تغییری در محیط رابط کاربری یا امکانات خود به وجود آورد، ابتدا روی چند درصد از کاربران تست می‌کند و پس از آن‌که بازخورد لازم از کاربران گرفته شد، تغییرات برای همه اعمال می‌شوند. اما دلیل آن‌که برخی از امکانات اینستاگرام بعد از چند سال تست و بازخورد مثبت، هنوز برای همه قابل استفاده نیستند مشخص نیست!

یکی از همین امکانات که راجع به آن صحبت کردیم، قابلیت ریپلای کردن در دایرکت اینستاگرام است. این قابلیت ابتدا در آپدیتی که مدت خیلی زیادی از آن می‌گذرد برای برخی کاربران اضافه شد. طبق گفته برخی از مخاطبان، از زمان اعمال اولیه این قابلیت، چند سال می‌گذرد. طبق گزارشات، این آپدیت در سال 2020 منتشر شد؛ اما نمی‌دانیم چرا همچنان به شکل قابلیتی مخفی است و برای همه هم در دسترس نیست!

ریپلای کردن یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در تمام پیام‌رسان‌هاست که باعث نظم‌دهی به مکالمات شما می‌شود و وجود آن در هر برنامه مسنجری ضروری به نظر می‌رسد. با این وجود اینستاگرام متاسفانه هنوز این قابلیت را برای همه در دسترس قرار نداده است.

قابلیت ریپلای کردن در دایرکت اینستاگرام ممکن است برای شما فعال باشد، ممکن است نباشد و نیاز به فعال سازی داشته باشد یا به طور کل برای شما در دسترس نباشد. در هر صورت، ما در ادامه نحوه فعال سازی قابلیت ریپلای کردن در دایرکت اینستاگرام را آموزش می‌دهیم؛ امیداوریم برای شما قابل استفاده باشد.

فعال سازی قابلیت ریپلای کردن در دایرکت اینستاگرام

ابتدا نیاز به آن است که سرویس پیام‌رسان اینستاگرام شما به آخرین نسخه آن آپدیت شده باشد که بازهم تکرار می‌کنیم: متاسفانه این آپدیت برای همه در دسترس نیست!

برای آن که متوجه شوید آیا این آپدیت روی اینستاگرام شما اعمال شده است یا خیر، در صفحه اصلی برنامه اینستاگرام خود، به بالا سمت راست صفحه، یعنی آیکون قسمت دایرکت و پیام‌ها نگاه کنید. اگر آیکون آن یک حباب پیام است، یعنی سرویس پیام‌رسانی اینستاگرام شما هم آپدیت شده است. اما اگر یک هواپیمای کاغذی، مانند لوگوی تلگرام است، یعنی سرویس پیام‌رسانی اینستاگرام روی گوشی‌تان، آپدیت نیست. شاید این آپدیت اینستاگرام که قابلیت ریپلای کردن یک پیام در دایرکت را می‌دهد، برای شما به کل در دسترس نباشد، شاید هم قابل دسترسی باشد ولی نیاز به فعال سازی داشته باشد.

برای آنکه متوجه شوید آیا این قابلیت برای شما فعال است یا خیر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی عکس پروفایل خود در پایین سمت راست صفحه بزنید.
  • در صفحه خودتان، روی سه خط افقی بالا سمت راست بزنید.
  • سپس به قسمت تنظیمات (Settings) بروید.

آموزش فعال سازی قابلیت ریپلای کردن در دایرکت اینستاگرام

  • اولین گزینه، یعنی «Update messaging» را بزنید تا سرویس پیام‌رسانی اینستاگرام شما آپدیت شود.

اگر این آپدیت برای شما فعال شود، علاوه بر قابلیت ریپلای کردن، امکان ری‌اکشن دادن با ایموجی‌ها و شکلک‌های مختلف و حتی قرار دادن تم برای چت هم برای شما باز می‌شود.

اگر گزینه «Update messaging» را در قسمت تنظیمات خود پیدا نمی‌کنید، متاسفانه به این معنی است که این آپدیت برای اکانت شما در دسترس نیست.

نحوه ریپلای کردن یک پیام در دایرکت اینستاگرام

اگر آیکون قسمت دایرکت‌های شما به شکل یک حباب است، وارد آن شوید و به پیامی که می‌خواهید آن را ریپلای کنید برسید. می‌توانید از دو طریق یک پیام را در دایرکت اینستاگرام ریپلای کنید:

  1. پیام را به سمت راست بکشید تا قسمت ریپلای برای شما فعال شود، سپس متن خود را بنویسید.
  2. روی پیام نگه دارید و سپس گزینه «Reply» را بزنید و بعد پیام خود را بنویسید.

در این مطلب، برای کاربرانی که آخرین آپدیت سرویس پیام‌رسانی اینستاگرام را دریافت کرده‌اند، نحوه ریپلای کردن یک پیام در دایرکت را آموزش دادیم، اما اگر شما هم این قابلیت را ندارید، می‌توانیم امیدوار باشیم که به زودی اینستاگرام بالاخره قابلیت ریپلای پیام را در یک آپدیت برای همه در دسترس قرار دهد.

هنگام تهیه این مقاله، ما راه‌های مختلف فعال کردن این قابلیت برای کسانی که آپدیت آخر پیام‌رسان را دریافت نکرده‌اند را بررسی کردیم. همچنین دنبال راهی گشتیم تا بتوان به صورت دستی آپدیت اخیر پیام‌رسانی اینستاگرام را اعمال کرد تا بتوانید از قابلیت دایرکت اینستاگرام استفاده کنید؛ اما متاسفانه هیچ راه قطعی و مطمئنی وجود ندارد. ظاهراً فقط باید اکانت شما از طرف اینستاگرام این آپدیت را دریافت کند.

اگر برای شما قابلیت ریپلای در دایرکت اینستاگرام فعال است یا زمانی فعال بوده، تجربه خود را از آن در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس