اهمیت هدیه دادن در دوران نامزدی و عقد+ اصول و راهنمای خرید


اهمیت هدیه دادن در دوران نامزدی و عقد+ اصول و راهنمای خرید

دوره نامزدی به دلیل شروع یک زندگی مشترک و آشنایی جدید با فردی که قرار است در زندگی تان نقش مهمی داشته باشد، از اهمیت به خصوصی برخوردار است. از این رو ادامه مطلب را به معرفی نکاتی که باید در حین هدیه دادن در دوران نامزدی رعایت کنید، پرداخته ایم.

روش و اصول هدیه دادن در دوران نامزدی + نکات مهم

به گزارش اقتصاد آنلاین، همانطور که می دانید نامزدی از دوره های ابتدایی برای شروع یک زندگی مشترک است که از این رو آن ها به کمک هدیه می خواهند میزان عشق و محبت یکدیگر را بسنجند. با این کار بذر عشق در دل زوجین کاشته می شود و به مرور زمان احساس نزدیکی و راحتی بیشتر می کنند که به همین دلیل به معرفی اصول و نکاتی در رابطه با هدیه دادن در دوران نامزدی پرداخته ایم.

آشنایی با اصول هدیه دادن در دوران نامزدی

هدیه دادن صرفا چیزی گرانبها و با ارزش مالی بیش از حد نیست، بلکه می توانید از یک شاخه گل طبیعی نیر برای خوشحال کردن نامزد استفاده کنید. گفتنی می باشد که دوره نامزدی برای هر شخصی از شخص دیگر متفاوت است. این بدان معناست که در بعضی خانواده ها و فرهنگ ها از فاصله عقد تا ازدواج را دوره نامزدی می دانند و بعضی دیگر به این صورت هستند که قبل از انجام مراسم عقدکنان، دختر و پسر را در مدتی مشخص نشان کرده یکدیگر می کنند و آن را دوره نامزدی می دانند.

انواع هدیه ها

به طور کلی هدایای نامزدی را می توان را در گروه های زیر طبقه بندی کرد.

غیر رسمی:

کادوهایی که تنها در میان دختر و پسر و خلوت آن ها رد و بدل می شود را هدایای غیر رسمی در دوران نامزدی معرفی می کنند.

رسمی:

همچنین این دسته از کادوها در حضور خانواده طرفین داده می شود که آن از هدایایی برخوردار است که خانواده داماد برای عروس و یا خانواده عروس برای داماد تهیه کرده اند.

اهمیت هدیه دادن در دوران نامزدی و عقد+ اصول و راهنمای خرید

تاثیر آن در زندگی

طبیعی است که هدیه دادن در دوران نامزدی برای قوی تر شدن پیوند بین آن ها تاثیر به سزایی قائل است. همچنین این نوع هدایا به مراتب می تواند در نحوه ارتباط عروس و داماد با خانواده ها تاثیر بگذارد، چرا که کادو دادن سبب تاثیر گذاری بر خانواده مقابل می شود که آن ها را از نظر احساسی نسبت به شما تحریک می کند. در اصطلاحی دیگر کادو را می توان به عنوان حمایت کننده ای در نظر گرفت که اگر به کسی داده شود در دل او عزیز شده و می تواند در برخی مشکلات او را همراهی کند. به طور مثال مادر شوهری که از عروس خود کادو دریافت کرده است، در زمان بروز مشکلات به حمایت از عروس خود و برطرف کردن مشکل تا جای که توان دارد، می پردازد.

همانطور که مطالعه کردید هدایای رسمی به خانواده ها مربوط است که از این رو آن ها برای مراسم های خاص و مناسبت و تاریخ های شادباش به کادو دادن برای عروس و داماد می پردازند. در این موقعیت خوب است که اگر خانواده داماد برای عید برای عروس خود هدیه ای در نظر گرفته اند، آقا داماد نیز در خلوت خود به عروس خانم هدیه ای مناسب و در حد شان و شخصیت طرفین به او بدهد.

نکته ای که در این بین باید در نظر داشته باشید، آن است که کادو باید از زیبایی و جذابیت خوبی برخوردار باشد. پول هدیه دادن و یا کارت های هدیه برای دوران نامزدی، گزینه خوبی نیستند و از این رو برای انتخاب هدیه برای نامزد خود به خوبی وقت بگذارید و نخواهید که خیلی سریع آن را انجام دهید.

به طور کلی وقت گذاشتن برای خرید و کادو دادن در دروان نامزدی می تواند ارزش و مقام پارتنر را در منظر شما مشخص نماید.

وقت مناسب برای انجام این کار

بسیاری از افراد برای هدیه دادن زمانی را مشخص می کنند که این برای اعیاد و روز های مخصوص است که از این رو آن را هدیه دادن از جنبه رسمی می دانند. اگر می خواهید علاقه به خصوصی از خود در دل نامزدتان باز کنید، بایستی در هر زمان و مکان نامشخصی عشق خود را ابراز کرده و کادو دهید.

گفتنی است که هدیه ها نباید گران قیمت و خیلی با ارزش باشد، بلکه چیزهای کوچکی که حسن نیست شما را به نامزدتان نشان دهد نیز بسیار بارزش است. گفتنی است که هدیه دادن در دوران نامزدی کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و می توانید آن را به راحتی و در هر موقعیتی که می خواهید انجام دهید.

توجه داشته باشید که این کار سبب افزایش مهر و محبت شما در دل نامزدتان می گردد و به همین طریق می توانید نقش پررنگی در زندگی نامزد خود ایفا نمایید.

کادوی مناسب

به طور کلی دختر در هر سنی که باشد، باز هم در درون خود دختر بچه ای زندگی می کند که دوست دارد گاها بچگی کند برای همسر خود و او نیز به مانند پدری حمایت گر از شیطنت های دخترانه اش لذت ببرد و با عشقی توصیف نشدنی به چشمانش نگاه کند. از این رو به آقا داماد های عاشق پیشنهاد می کنیم که همیشه دست پر به دیدن نامزد خود بروید و این کار را با خرید کادوی هر چند کوچکی نیز می توانید انجام دهید و در قلب و روح او تاثیر به سزایی بگذارید.

توجه داشته باشید که این کار می تواند تصویر جذابی از شما بر افکار او بر جای بگذارد و حالا که می توانید این کار را با خرید شکلات، عروسک خرسی، مجسمه ای کوچک، انواع تنقلات و یا شاخ گل انجام دهید، چرا باید از آن غافل شوید. گفتنی است که برای برخورداری از یک زندگی شاد و سالم در کنار کسی که دوستش دارید، نباید از ذوق های بچگانه او چشم پوشی کنید و اجازه آزادی در منطقه حفاظت شده خود دهید تا به مانند پرنده ای در زندگی تان عطر و بویی دیگر ایجاد کند.

اهمیت هدیه دادن در دوران عقد

بسیاری از هزینه‌ها و مراسمی که در دوران عقد مرسوم است، ریشه در تاریخ و سنت‌های دیرین ما دارند و هر یک نشانه‌ای از رسم و آیین ویژه‌ای است. از آنجا که دوران عقد اولین قدم های زندگی مشترک شما است و قطعا هر دو شما سعی دارید که در دل دیگری نفوذ بیشتری داشته باشید، بهتر است به هدیه دادن به عنوان یک روش ابراز محبت بیشتر فکر کنید.

شما با هدیه دادن به نوعی عشق و علاقه خود را به همسرتان نشان می‌دهید. به او می گویید که او برای شما ارزشمند است و همیشه به یادش هستید حتی وقتی در کنار او حضور ندارید.

پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «هدیه به همسر عفت او را بیشتر می کند.» و امام على علیه‌السلام هم در حدیثی دیگر می فرمایند: «هدیه دادن دوستى را به دنبال مى‌آورد.» البته این هدیه حتماً نباید کادویی گران‌قیمت باشد بلکه شاخه‌ای گل سرخ یا هدیه‌ای کوچک می‌تواند خوشحالی همسرتان را تضمین کند.با تمام این ها، هدیه دادن هم نیازمند مدیریت است. مدیریت پول، زمان و مکان آن.

- هدیه دادن گاهی با توقعات کاذب و تجملات بی‌شماری همراه می شود و بعد از مدتی کم کم جنبه‌ی وظیفه پیدا می کند. از همه این ها مهم تر، در میان دلهره های مالی دختر و پسر که در دوران عقد مرسوم است، هدیه دادن می تواند یک بار به بارهای مالی این دوران اضافه کند.

- هدیه های شما همیشه نباید بزرگ باشد همیشه هم نباید کوچک و کم اهمیت باشد. در مناسبت های خاص برای همسرتان هدیه خاص بگیرید اما در ملاقات های معمولی تان می توانید به یک جعبه شکلات و شیرینی یا یک شاخه گل و حتی یک کارت یا کتاب کوچک بسنده کنید.

- گاهی به اعضای خانواده همسرتان هدیه دهید اما نه همیشه. ترجیحا این هدایا مربوط به مناسبت ها باشد. هدیه کینه ها را از بین می برد. اما بعضی ها ممکن است با انتخاب هدیه نامناسب باعث ایجاد کینه شوند. هدیه باید در شان طرف مقابل باشد و با سن و سال، فرهنگ، جایگاه و جنسیت او سنخیت داشته باشد. این الزاما به معنی گران قیمت بودن هدیه نیست به معنی مناسب بودن آن برای شخصیت فرد مقابل است.

- در این دوران، زن و مرد هزینه‌های مشخصی دارند، مثل هزینه تامین جهیزیه، خریدهایی که به طور معمول در هنگام عقد انجام می‌شود مثل خرید آینه و شمعدان، حلقه ازدواج و... بنابراین توجه داشته باشید که با تفکر صحیح و منطقی هزینه هایتان را به‌گونه‌ای مدیریت کنید تا هم بتوانید دل هم را شاد کنید و هم شرایط اقتصادی خود را در سطح مطلوبی نگه دارید. توجه داشته باشید کیفیت برنامه‌ریزی برای هزینه‌کردن خیلی مهم‌تر از کمیت آن باشد. به‌عنوان مثال، برگزاری مراسم عقد ساده و با مهمان‌های خصوصی ممکن است لذت بیشتری را نصیب شما و همسرتان کند تا یک مراسم بزرگ که به خاطر حضور اقوام و آشنایان دور احساس معذب بودن به شما دست بدهد. البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها باید با توجه به سلیقه‌ی شما و همسرتان و با توجه به وضعیت اقتصادی و مالی و جلب رضایت والدین تان ترتیب داده شود. آنچه در هنگام خرید عقد توصیه می‌شود این است که همیشه دوطرف حد اعتدال را رعایت کنند. بدان معنی که یک خرید آبرومند و معقول را داشته باشند نه آنقدر اجناس کم و ارزان انتخاب کنند و نه دست روی گران‌ترین جنس فروشگاه بگذارند.

هدایای منحصر در دوران نامزدی و بعد از آن

اگر فکر می کنید که نمی توانید در دوران بعد از ازدواج به خوبی از پس خرج و مخارج بربیایید تا یک هزینه ای را برای خرید کادو کنار بگذارید، پیشنهاد می کنیم که در دوران نامزدی این کار را تا حد متناسبی انجام دهید. در این را به باید خانم ها توجه بیشتری داشته باشند که طبیعی است در روز های ابتدایی ازدواج از سوی همسر خود توجه و کاوی بیشتری دریافت کنند، چرا که در این زمان طرفین سعی دارند تا هر چه سریع تر در دل شریک زندگی خود راه باز کنند.

ارزش مالی هدیه ها

به طور کلی کادو دادن در نامزدی اگر به شکل رسمی انجام شد باید به شکلی باشد که نشان دهنده ارزش بالای شخص مقابل باشد و در نهایت شان و شخصیت متقابل را تخریب نکند. این در حالی است که اگر خانواده ای در سطح توان مالی پایین به دادن سکه طلایی برای کادو بپردازد، نشان دهنده مقام بالای عروس در خانواده آن ها است و این می تواند گام خوبی برای جذب محبت خانواده عروس به سوی خود باشد.

نکات قابل توجه

در کادو دادن به یکدیگر می توانید از نکات گفته شده در ادامه نیز کمک بگیرید.

کادو باید به صورتی خریداری شود که در حد توان مالی خانواده ها باشد و آن ها را در سختی قرار ندهد.

با در نظر گرفتن شان و شخصیت طرف مقابل در حین خرید کادو می توانید در قلب و زندگی او جایگاه خوبی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که باید آن را با احساس و محبت خوبی به پارتنر خود هدیه دهید.

برا تاثیر گذاری بیشتر این کار خود باید شان و مقام فرد را در زندگی خود مشخص نمایید و در نهایت با نهایت عشق و احترام، کادوی خود را تقدیم کنید.

با در نظر داشتن برخی جملات و کلمه های پر محبت نیز می توانید شدت این کار خود را دو چندان کنید و تاثیر کلام را در رد و بدل کردن احساس دست کم نگیرید.

هدیه دادن به مدیریت و کنترل نیاز دارد، گفتنی است که اگر این کار را به صورت مسئولیتی سنگین بر دوش خود احساس کنید و در هر زمان مشخص این کار انجام دهید، به مرور زمان این کار محبت آمیز شما به یک وظیفه تبدیل می شود.

از هدیه های سنگین و دور از توان مالی خانواده خود بپرهیزید، چرا که بار این فشار مالی را باید خود به دوش بکشید.

همچنین در این هنگام باید روحیه او را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که برخی از اعمال یا کلمات قدرت تحقیر و سرزنش فرد مقابل را در پی دارد که باید از آن مراقبت کنید.

منبع: مجله آرگا و بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا