اختلال نعوظ بیشتر در کدام گروه خونی دیده می شود؟


 اختلال نعوظ بیشتر در کدام گروه خونی دیده می شود؟

عوامل مختلفی می تواند باعث بروز اختلال نعوظ شود اما یکی از عوامل آن می تواند گروه خونی افراد باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، خون نقش مهمی در نعوظ مردان دارد، اگر خون به اندازه کافی وارد آلت تناسلی نشود، نعوظ اتفاق نخواهد افتاد. اما گروه خونی هم بر روی قدرت نعوظ شما تاثیر می گذارد. محققان دریافته اند که مردان دارای گروه خونی O خیلی کمتر دچار اختلال نعوظ می شوند، در حالیکه مردان در گروه های خونی A، B و AB بیشتر از سایر گروه های خونی به اختلال نعوظ دچار می شوند.

احتمال بروز اختلال نعوظ در مردهای گروه خونی A و B تقریبا 4 برابر سایر مردهاست و مردهایی که دارای گروه خونی AB هستند، 5 برابر بقیه ممکنه دچار اختلال نعوظ شوند.

البته قبلا هم دانشمندها گفته بودند که بعضی گروه های خونی، به ویژه گروه خونی AB، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بعضی بیماری ها مثل بیماری قلبی، کلسترول بالا و لخته های خونی هستند که همین مسئله در مورد اختلال نعوظ هم درست هست.

لازم هست بدونید مشکلاتی مثل اختلال نعوظ تقریبا 3 سال زودتر از بیماری های قلبی ظاهر می شوند، علتش هم این هست که رگ های خونی اطراف آلت تناسلی کوتاه تر هستند بنابراین آسیب ها را سریع تر نشان می دهند.

علت بروز مشکلات ذکر شده در گروه های خونی A و B این هست که در این گروه های خونی چسبندگی مولکول ها بیشتر است و در نتیجه احتمال ایجاد لخته های خونی در آنها نیز بیشتر خواهد بود. این لخته های خونی بر روی میزان گردش خون به قلب و همچنین آلت تاثیر زیادی می گذارند و احتمال بروز بیماری های قلبی و اختلال نعوظ را افزایش می دهند. البته برای کشف دقیق تر این ارتباط تحقیقات بیشتری لازم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر