ساعت واچ D هواوی با امکان سنجش فشار‌خون وارد بازارهای جهانی می‌شود


ساعت واچ D هواوی با امکان سنجش فشار‌خون وارد بازارهای جهانی می‌شود

ساعت هوشمند واچ D هواوی که از قابلیت‌های بی‌نظیری مثل سنجش فشارخون برخوردار است، به‌زودی روانه‌ی بازار اروپا می‌شود.

ساعت هوشمند Watch D هواوی پیشرفته‌ترین پوشیدنی گاه‌شمار فعلی این شرکت چینی تحریم‌شده است که ظاهراً هواوی موفق شده مجوز فروش آن را در اروپا کسب کند. ساعت هوشمند واچ D هواوی سال گذشته در چین معرفی شد و قابلیت‌های سلامتی زیادی همچون سنجش فشار‌خون دارد که حتی اپل واچ نیز از آن بی‌بهره است.

قابلیت سنجش فشارخون ساعت مذکور پیش از عرضه در قاره‌ی سبز، باید به‌دست سازمان‌های مقرراتی اروپا آزمایش می‌شد و اکنون با حضور واچ D در ایفا ۲۰۲۲ و وب‌سایت رسمی هواوی، می‌توان نیتجه گرفت که این اتفاق رخ داده است. هواوی ساعت هوشمند پیشرفته‌اش را پاییز سال جاری میلادی با قیمت ۴۴۹ یورو (۴۴۷ دلار) روانه‌ی بازار اروپا می‌کند.

ساعت واچ D هواوی با امکان سنجش فشار‌خون وارد بازارهای جهانی می‌شود

هواوی قابلیتی به‌ نام «مینی پمپ ابتکاری» (Innovative Mini Pump) را در واچ D تعبیه کرده است که با بادکردن کاف تعبیه‌شده در دستبند ساعت، امکان نمایش فشارخون کاربر را با دقت ±۳ میلی‌مترجیوه فراهم می‌کند. از دیگر ابزارهای نظارت بر سلامتی ساعت هوشمند هواوی می‌توان به ابزار ثبت نوارقلب برای تشخیص آریتمی قلبی و حسگر دمای پوست و سنجش و نمایش ضربان قلب در دقیقه و حسگر SP02 برای اطمینان از کافی‌بودن سطح اکسیژن خون اشاره کرد.

بعضی از کاربران با شرایط خاص پزشکی نمی‌توانند از قابلیت سنجش دقیق فشارخون استفاده کنند. به‌گفته‎‌ی هواوی، اگر وضعیت بدن کاربر به‌دلایلی مثل ابتلا به پارکینسون یا عوارض بیماری‌های عروقی‌مغزی ناپایدار یا دچار بیماری‌هایی همچون فیبریلاسیون دهلیزی و کم‌خونی شدید و بیماری سرخ‌رگ محیطی یا آرتروز باشد، فشارخون نمایش‌داده‌شده ممکن است خطای زیادی داشته باشد. همچنین، به افرادی که از دستگاه تنظیم ضربان قلب یا سایر ابزارهای جای‌گذاری شده در بدن استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود از قابلیت نوار قلب یا ECG ساعت خود استفاده نکنند.

ساعت واچ D هواوی با امکان سنجش فشار‌خون وارد بازارهای جهانی می‌شود

هواوی اولین شرکتی نیست که کاف بادشونده‌ مخفی برای سنجش فشارخون کاربر در دستبند ساعت هوشمندش جای‌گذاری کرده است؛ زیرا حدود یک سال قبل نیز، ساعت هوشمندی به‌ نام YHE BP Doctor Pro عرضه شد که از کاف بادشونده برخوردار بود. محصول شرکت YHE اولین ساعت هوشمندی بود که می‌توانست فشارخون دقیق فرد را ازطریق دستبند روی مچ اندازه بگیرد.

افزون‌بر قابلیت‌های گفته‌شده، واچ D هواوی نوتیفیکیشن‌هایی روی صفحه‌ی ساعت ارسال می‌کند تا سنجش فشارخون را به شما یادآوری کند. واچ D مرتباً شما را از وضعیت سلامتی بخش‌های مهم بدن مثل فشارخون، ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و ریتم قلب آگاه می‌کند.

ساعت واچ D هواوی با امکان سنجش فشار‌خون وارد بازارهای جهانی می‌شود

ساعت هوشمند واچ D هواوی با رنگ سیاه نوک مدادی عرضه می‌شود و از صفحه‌ی امولد ۱/۶۴ اینچی با رزولوشن ۲۸۰ در ۴۵۶ برخوردار است. ساعت یادشده به‌طور بی‌سیم شارژ می‌شود و برای کارکردن به گوشی‌ هوشمندی با اندروید ۶ و جدیدتر یا iOS 12 و جدیدتر یا HarmonyOS 2 و جدیدتر نیاز دارد. واچ D با بهره‌مندی از استاندارد IP68 دربرابر گردوغبار مقاوم و تا عمق ۱/۵ متری تا ۳۰ دقیقه ضدآب است.

به‌ادعای هواوی، عمر باتری واچ D حدود هفت روز است؛ ولی این میزان به عوامل متعدد و نحوه‌ی استفاده‌ کاربر وابسته است. عمر مذکور با تنظیمات پیش‌فرض کارخانه و فعال‌بودن همیشگی حالت هوشمند برای سنجش ضربان، استفاده از قابلیت‌های خواب اصولی در شب، ۶ بار سنجش فشارخون در روز، ۵ بار نوار قلب در روز، میانگین ۹۰ دقیقه ورزش هفتگی و فعال‌بودن اعلان‌ها با ۵۰ پیام و ۶ تماس و ۳ زنگ‌ هشدار در روز محاسبه شده است.

گفتنی است هواوی هنوز مجوز فروش واچ D در آمریکا را دریافت نکرده است؛ ولی به‌احتمال زیاد به‌زودی فروش ساعت هوشمند پیشرفته‌‎ی شرکت چینی نیز مثل سایر پوشیدنی‌های آن در آمریکا میسر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس