رویداد اقدام؛ گامی به سوی ارتقاء قابلیت های دیوان سالاری


رویداد اقدام؛ گامی به سوی ارتقاء قابلیت های دیوان سالاری

مرکز پژوهش های مجلس، جهت بهره مندی از افکار و ایده های نوآورانه صاحب نظران و دانشجویان علاقه مند به این حوزه، رویداد «ارتقاء قابلیت های دیوان سالاری از طریق مردمی سازی» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اندیشمندان و صاحب‌نظران تلاش کرده‌اند تا از ظرفیت‌های فوق‌العاده مردم در امور اقتصادی اجتماعی سیاسی و … بهره برده و از آن‌ها در انجام بهتر امور کشور استفاده کنند. اما چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مردم در امور کشور همواره یکی از سوالات و مسائل مهم پیش‌روی مسئولین و دانشمندان بوده است. چگونه باید از ظرفیت‌های مردم به بهترین شکل بهره برد؟ چگونه باید به مردم انگیزه داد تا در مسائل کشورداری و امور مربوط به خود مشارکت کنند؟

بنابراین گزارش و با توجه به اینکه اصلاح نظام اداری و ارتقاء آن یکی از اساسی‌ترین امور جهت حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت است و همچنین نقش اصلاح نظام اداری در کشور به نسبت دیگر حوزه‌ها، نقشی پیشینی و زیرساختی دارد، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش خطیر مجلس شورای اسلامی در تقنین، نظارت، ریل‌گذاری و اصلاح و ارتقاء نظام اداری کشور، جهت بهره‌مندی از افکار و ایده‌های نوآورانه اندیشمندان و صاحب‌نظران و دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه، رویداد «اقدام» را برگزار کرده است. اقدام یا «ارتقاء قابلیت‌های دیوان‌سالاری از طریق مردمی‌سازی» با همکاری اندیشکده حکمرانی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی اجرا خواهد شد.

رویداد اقدام در چند محور اصلی از جمله استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و داوطلبانه در بخش عمومی، استفاده از ظرفیت‌های مردم در تکمیل و بروزرسانی سامانه‌های دولت الکترونیکی، استفاده از ظرفیت‌های مردم در راهبری عملکرد بخش عمومی، استفاده از ظرفیت‌های مردم در پیشگیری از فساد و ناکارآمدی در بخش عمومی و سایر حوزه‌های استفاده از ظرفیت‌های مردم در ارتقاء دیوان‌سالاری، آماده پذیرش ایده‌ها و سازوکارهای قانونی پیشنهادی اندیشمندان در این حوزه است.

شایان ذکر است در این رویداد تمامی صاحب‌نظران و ایده پردازان می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را جهت ایجاد سازوکارهای قانونی برای ارتقاء نظام اداری از طریق مردمی‌سازی، به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. همه‌ی ایده‌ها پس از داوری و بررسی اولیه، با منتورها و اساتید این حوزه و با همکاری طراحان ایده، تقویت و غنی خواهد شد و به عنوان پیشنهادهای سیاستی و همچنین پیش‌نویس طرح‌ها به نمایندگان ارائه خواهد شد. نهایتاً از ایده‌های برتر تقدیر خواهد شد.

گفتنی است ایده‌های برتر و برگزیده علاوه بر جوایز نقدی، فرصت همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این زمینه را خواهند داشت و همچنین گواهی معتبری از این مرکز دریافت خواهند کرد. این رویداد از ۹ شهریور ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۰ آذر ماه (روز مجلس شورای اسلامی) ادامه خواهد داشت. فرصت اولیه‌ی ارائه‌ی طرح‌های نوآورانه از ۹ شهریور الی ۲۰ مهر در وبسایت رویداد خواهد بود. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند در وبسایت eghdamevent.mrc.ir مراجعه و به صورت فردی و گروهی در این رویداد ثبت نام‌کنند. همچنین تمامی اخبار مربوط به این رویداد در شبکه‌های اجتماعی مختلف به آدرس @eghdam_event قابل دسترسی خواهد بود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن