مدیرکل میراث فرهنگی گلستان منسوب شد


مدیرکل میراث فرهنگی گلستان منسوب شد

طی حکمی از سوی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «محمدجواد ساوری» به عنوان سرپرست مدیرکلی این نهاد در استان گلستان منصوب شد.

طی حکمی از سوی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «محمدجواد ساوری» به عنوان سرپرست مدیرکلی این نهاد در استان گلستان منصوب شد.

به گزارش «دنیای سفر»، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییرات مدیریتی در استان گلستان، مهندس «احمد تجری» مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از جمله افرادی بود که با حضور در وزارتخانه و تصدی مسئولیتی جدید استان گلستان را ترک گفت تا نگاه جدیدی در این اداره کل در سطح استان گلستان حاکم شود.

پس از این اتفاق معاون وزیر میراث فرهنگی طی حکمی «رحمان فرمانی» را به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان منصوب کرد تا در دوره انتقالی و تا انتخاب مدیرکل جدید وی به اداره امور این نهاد در استان گلستان بپردازد.

اما پس از کش و قوس های فراوان و مطرح شدن نام بسیاری از افراد که بعضا شایسته و بعضا هم بیگانه با این اداره کل بودند، نهایتا جوان خوش آتیه گلستانی که پیش از این نیز در تحولات استان دستی بر آتش داشت به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

بدین ترتیب دکتر «عزت الله ضرغامی» پس از هماهنگی با استاندار گلستان و جلب نظر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی، «محمدجواد ساوری» را به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد.

ساوری پیش از این سوابقی از جمله دستیار و مشاور استاندار گلستان، مسئول ستاد جوانان آیت الله رئیس در استان گلستان، مسئول دفتر نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس و عضویت در هیئت اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استانی و ملی را در پرونده داشته است و امروز با اداره کلی رو به روست که باید چالش های فراوانی را برای بازگشت روحیه انقلابی و جهادی به آن مرتفع سازد که شاید رسیدگی به وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای این اداره کل به ویژه ایثارگران، موضوعات مهم توسعه ای استان که در گیر و دار مسائل میراث فرهنگی متوقف شده اند، حذف نگاههای سیاسی و قومیتی و ... از مهم ترین چالش های پیش روی وی باشد.

امروز حکم مسئولیت محمدجواد ساوری طی مراسمی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به وی اعطا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس