توهین‌کنندگان در قزوین باید بنر عذرخواهی نصب کنند / به دستور دادستان


توهین‌کنندگان در قزوین باید بنر عذرخواهی نصب کنند / به دستور دادستان

رکنا:توهین‌کنندگان در قزوین باید بنر عذرخواهی نصب کنند.

به گزارش رکنا، دادستان قزوین از برپایی نهضت اعتذار خبر داد و گفت: از این به بعد کسانی را که به هم‌استانی‌ها در سراسر استان توهین کنند، اجبار خواهیم کرد که بنر عذرخواهی را در همان مکان و محلی که در آن اقدام به توهین کردند، نصب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از برپایی نهضت اعتذار خبر داد و گفت: از این به بعد کسانی را که به هم‌استانی‌ها در سراسر استان توهین کنند، اجبار خواهیم کرد که بنر عذرخواهی را در همان مکان و محلی که در آن اقدام به توهین کردند، نصب کنند.

حسین رجبی شامگاه امروز در نشست فصلی قضایی و انتظامی استان قزوین که با دستور کار مبارزه با جرائم خشن در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد مبارزه با جرائم خشن در مرکز و همه شهرستان‌های استان قزوین تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین دادگستری همه شهرستان‌ها هم باید نسبت به تشکیل شعب ویژه برای مبارزه با مجرمان خشن اقدام کنند. مردم این را مطمئن باشند که در بحث مبارزه با جرائم خشن هیچ‌گونه کوتاهی نخواهیم کرد و قطعاً دست کسانی که دست به سلاح سرد مانند شمشیر، قداره، قمه و پنجه‌بکس ببرند، قطع خواهیم کرد و قطعاً کوتاه نخواهیم آمد و مردم بدانند که مبارزه را شروع کردیم.

رجبی ادامه داد: سال قبل ما 9 هزار پرونده توهین در مجموعه قضایی ما در سراسر استان ثبت شده که جای تأسف است؛ به لحاظ اینکه مجازات جرم توهین جزای نقدی است و مردم هم مطمئن باشند که جزای نقدی هم در حق صندوق دولت پرداخت می‌شود و در حق خودشان به هیچ‌وجه پرداخت نمی‌شود.

وی با طرح این سؤال که چرا باید با این پرونده‌های سبک وقت همکاران قضایی را در سرتاسر استان بگیریم؟ تصریح کرد: به همین خاطر یک نهضتی را به نهضت اعتذار شروع کردیم. به این معنا که از این به بعد کسانی را که به هم‌استانی‌ها در سراسر استان توهین کنند، اجبار خواهیم کرد که بنر عذرخواهی را در همان مکان و محلی که در آن اقدام به توهین کردند، نصب کنند.

10 نفر به اتهام ترویج اباحه‌گری دستگیر شدند

دادستان مرکز استان در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به موضوع برخورد با تخلفات آرایشگرهای زنانه گفت: در حوزه عفاف و حجاب رصد خودمان را نسبت به مسائل داریم و در حوزه فرهنگ مردم مطمئن باشند که رصدها صورت می‌گیرد. ناهنجاری‌هایی اجتماعی در این حوزه‌ اتفاق می‌افتد که زیر نظر دستگاه قضایی و مجموعه دادستانی مرکز استان قرار دارند.

قاسمی افزود: متأسفانه در این حوزه شاهد نفوذ فرهنگی هستیم و فقط در یک فقره پرونده قضایی 10 نفر به اتهام ترویج اباحه‌گری دستگیر شدند و در مواردی که پیشگیری از وقوع جرم کارساز نباشد، با قدرت با متخلفان برخورد می‌کنیم و با استفاده از تعامل با فرماندهی انتظامی و دستگاه‌های متولی فرهنگ باید جلوی این رفتارها گرفته شود.

باید از آمارگرایی در حوزه جرایم فاصله بگیریم

رئیس دادگستری شهر محمدیه هم در این جلسه با بیان اینکه نباید در مراجع قضایی فقط به آمار اکتفا کنیم، گفت: باید همگی به واقعیت‌ها بیشتر ورود پیدا کنیم و باید از این آمارگرایی یک‌مقدار فاصله بگیریم و باید به علت‌های وقوع جرایم ورود پیدا کنیم که هر 2 دستگاه انتظامی و قضایی را درگیر مشکلات کرده است.

اسماعیل امینی اضافه کرد: در شهر محمدیه هیچ تناسبی بین آمار جمعیتی و حجم ورودی پرونده‌ها تناسبی نمی‌بینیم. آمار جمعیتی محمدیه بالای 190 هزار نفر است و تعداد کلانتری در این شهر با جمعیت متناسب نیست و به این ترتیب نمی‌توانیم آمار جرائم خشن یا سرقت‌های خرد و کلان را در این شهر خوب کنترل کنیم و این اصلاً قابل پذیرش نیست.

وی با ذکر اینکه تأسیس کلانتری در شهر مهرگان باید در اولویت قرار بگیرد، ادامه داد: با این همه تعدد مأموریت‌هایی که تعریف شده‌، باید نظارت‌های قوی در این حوزه داشته باشیم و چارت تشکیلاتی را در نظر بگیریم تا به موفقیت بیشتری در حوزه‌های انتظامی و قضایی برسیم.

امینی تصریح کرد: شهر محمدیه با این آمار جمعیتی زیاد نیاز به حمایت 2 مجموعه فراجا و دادگستری استان قزوین دارد. چرا که میزان ورودی پرونده‌های محمدیه در قیاس با سایر شهرستان‌ها به مراتب بیشتر است. با این حال از نظر نیروی انسانی و تجهیزات ضعیف هستیم و در این جلسات باید با هم‌اندیشی بتوانیم خروجی مؤثری را داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها