دانستنی‌های زائر| محل استقرار آمبولانس‌های هلال احمر ایران در پیاده‌روی اربعین


دانستنی‌های زائر| محل استقرار آمبولانس‌های هلال احمر ایران در پیاده‌روی اربعین

امسال به منظور حفظ سلامت زائران بیشتر آمبولانس‌های هلال احمر در مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند. البته در سایر شهرهای زیارتی هم آمبولانس‌ها در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به زائران خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر هر زمانی که زائران ایرانی در عتبات حضور داشته باشند، فعال شده و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

در این بخش از «دانستنی‌های زائر» به موقعیت آمبولانس‌های هلال احمر در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌پردازیم تا زائران در صورت نیاز بتوانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

۱. ثبت‌نام در سامانه سماح شرط سفر اربعین است و باید هزینه ۱۸ هزار تومانی بیمه را بپردازید تا در مسیر اربعین دچار مشکل نشوید. در نظر داشته باشید ورودی بیمارستان‌های عراق گران و برای خارجی‌ها ۱۰۰ دلار است.

۲. در هر کدام از مرزهای خروجی مهران، خسروی، شلمچه و چذابه پنج آمبولانس و در مرزهای باشماق و تمرچین به اندازه نیاز زائران آمبولانس قرار دارد.

۳. هلال احمر در مسیر زیارت اربعین و شهرهای زیارتی مراکز درانی و خدمات اورژانسی مختلفی پیش‌بینی کرده است که در نجف اشرف علاوه بر درمانگاه صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در اطراف حرم حسینی، درمانگاه پارکینگ طبقاتی، درمانگاه ام‌القری، درمانگاه النباء، درمانگاه مرقد حکیم نیز آماده خدمت به زائران حسینی است. همچنین در بیمارستان‌های حکیم و امام علی علیه‌السلام نیز آمبولانس‌های هلال احمر مستقر هستند.

۴.بیشتر زائران در مسیر نجف تا کربلا پیاده‌روی می‌کنند که امسال در عمودهای ۱۱۲، ۲۴۴، ۲۸۵، ۲۲۰، ۳۹۵، ۴۹۴، ۵۷۲، ۵۷۸، ۷۹۸، ۹۵۳، ۱۰۳۱، ۱۰۸۰، ۱۰۹۲، ۱۱۲۰ و ۱۲۲۳ آمبولانس‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر حضور دارند و به زائران اربعین خدمت می‌کنند.

۵. در شهر کربلا نیز آمبولانس‌ها در درمانگاه باب طویریج و بیمارستان‌های الحسین علیه السلام و ابومهدی المهندس مستقر شده‌‌اند.

۶. در شهرهای سامرا و کاظمین نیز خدمات درمانی و حتی آمبولانس‌هایی در اطراف حرم‌ها قرار دارند تا به زائران خدمات ارائه دهند.

برای مشاهده سایر توصیه‌ها به اینجا، اینجا، اینجا و اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار