بورل: زمستانی سخت در انتظار ماست


بورل: زمستانی سخت در انتظار ماست

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: زمستانی سخت در انتظار ماست و شش ماه آینده، تعیین کننده خواهند بود. در صورتی که بحران را پشت سر بگذاریم و یکپارچگی مان را حفظ کرده و تعادل نظامی را حفظ کنیم، با رسیدن بهار وضع بهتری خواهیم داشت.

بورل: زمستانی سخت در انتظار ماست

به گزارش راهبرد معاصر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین مدعی شد: پوتین تصور نمی‌کرد پس از شش ماه جنگ، روسیه به این وضع بیفتد. تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه و به خصوص بخش فناوری‌های پیشرفته، در ماه‌های آینده بیشتر نیز خواهد شد. اتحادیه اروپا رئیس هیئت دیپلماتیک خود را در روسیه عوض خواهد کرد.

گفتنی است اظهارات جوزپ بورل در حالی بیان شده است که الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز امروز (یکشنبه) در سخنانی گفت بهای گاز در اروپا ممکن است همچنان در سایه سیاست‌های کوته بینانه اتحادیه اروپا به سطوح جدیدی برسد. این در حالی است که «الکسی میلر» رئیس شرکت گازپروم پیش بینی کرده است بهای گاز ممکن است در فصل‌های پاییز و زمستان برای هر هزار متر مکهب، از ۴ هزار دلار نیز فراتر برود. همچنین طبق آنچه که خبرگزاری تاس منتشر کرده، کارشناسان بخش انرژی انتظار دارند در صورتی که کاهش شدید دمای هوا در فصل زمستان اتفاق بیفتد، بهای گاز برای هر هزار متر مکعب به بیش از ۵ هزار دلار برسد./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی