خرید برج 1700 میلیاردی گروه مالی پارسیان


خرید برج 1700 میلیاردی گروه مالی پارسیان

سرمایه گذاری در املاک طی سالهای گذشته همواره یکی از سودآورترین پلن های اقتصادی در کشور بوده هرچند که برخی از سازمانها با حرکت به سمت پروژه های فوق نجومی در املاک ابهاماتی را خلق می کنند که جای بحث و مناقشه است. گروه مالی پارسیان با خرید برج ۱۷۰۰ میلیارد تومانی در شهرک غرب این ابهام را خلق نمود.

گروه مالی پارسیان از شرکتهای زیرمجموعه بانک پارسیان است که ۹۹ درصد سهام آن در تملک بانک بوده و توسط حمیدرضا رفیعی به نمایندگی از بانک پارسیان مدیریت می شود. این گروه دارای ۶ شرکت فرعی (گروه صنایع فولاد صبح پارسیان، لیزینگ پارسیان، خدمات مشاوره خرد پیروز، کارگزاری پارسیان، تأمین اندیشه پارس و خدمات بیمه ای امین پارس) ۴ شرکت وابسته (تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، پالایش پارسیان سپهر، صرافی پارسیان و بیمه پارسیان) و ۲ شرکت تحت مدیریت (صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان و سرمایه گذاری آتیه پارسیس پارس) می باشد.

آنطور که در پورتال این شرکت قابل مشاهده است: اهم موضوع فعالیت شرکت بر اساس مفاد اساسنامه شامل ایجاد، سرمایه‌گذاری یا مشارکت در تاسیس شرکت‌های تجاری از هر قبیل و خرید و فروش سهام شرکت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی شرکت‌های تجاری می‌باشد.

در ۲۶ مرداد سال ۹۹ طبق تصمیم هیئت مدیره بانک پارسیان مصوب می شود تا برج زرافشان طبق مبایعه نامه ای در تاریخ ۳ شهریور همان سال به گروه مالی بانک پارسبان به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال ( ۱.۷۰۰ میلیارد تومان) به گروه مالی بانگ پارسیان منتقل شود که تا پایان سال قبل ۱۵ میلیارد هزار میلیارد ریال آن پرداخت گردید.

نکته اینکه، مجموع سرمایه گذاریهای این گروه در حوزه املاک در پایان سال قبل رقم قابل توجه ۲۰ هزار میلیارد ریالی را نشان میدهد که بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال آن مربوط به برج زرافشان است.

برج زرافشان در شهرک غرب تهران با زیربنای کل ۴۲ هزار و ۷۹۹ متر مربع (بیش از ۴ هکتار) با ۳۰ طبقه در حال ساخت می باشد که تا اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۸۸ درصد پیشرفت داشته و احتمالا تا پایان سال یا ابتدای سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد و این سؤال بدون پاسخ می ماند که لزوم چنین سرمایه گذاری هنگفتی در املاک که نتیجه ای جز گرانی بیشتر زمینهای منطقه ندارد چیست و آیا اصولاً چنین سرمایه گذاریهایی با این حجم مالی نیازی به دانش اقتصادی دارد؟

خرید برج 1700 میلیاردی گروه مالی پارسیان

رصد روز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی