نخستین واکنش روسیه به احتمال استعفای قدیروف از ریاست جمهوری چچن


نخستین واکنش روسیه به احتمال استعفای قدیروف از ریاست جمهوری چچن

کرملین می‌گوید از گزارش‌ها درباره استعفای احتمالی رمضان قدیروف از ریاست جمهوری منطقه خودمختار چچن آگاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به انتشار سخنانی درباره استعفای احتمالی «رمضان قدیروف»، رئیس منطقه خودمختار منطقه چچن واکنش نشان داد.

در این ارتباط دفتر ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» از گزارش‌ها درباره استعفای احتمالی رمضان قدیروف، رهبر چچن آگاه است، اگرچه این کناره گیری هنوز به هیچ وجه محقق نشده است.

سخنگوی پوتین همچنین افزود: در واقع، ما گزارش‌ها درباره کناره گیری احتمالی قدیروف را دیده‌ایم، اما تا آنجا که من متوجه شدم، این گزارش‌ها تاکنون محقق نشده است. بنابراین او به عنوان رئیس جمهوری چچن به کارش ادامه خواهد داد.

پیشتر در روز شنبه «رمضان قدیروف»، رئیس منطقه خودمختار چچن با انتشار ویدئویی اظهار کرده بود که احتمال دارد از سمت ۱۵ ساله خود کناره گیری کند. قدیروف در یک کلیپ ویدئویی گفت که مستحق یک فراغت طولانی مدت و نامحدود از سمتش است.

وی در این ویدئو گفت که می دانم خیلی وقت است در این سمت هستم. معتقدم زمان آن رسیده که این سمت را ترک کنم. قدیروف گفت که نمی‌خواهد مهمانی طفیلی و مزاحم باشد و ضرب المثلی بین چچنی ها هست که می‌گوید اگر مهمان سر وقت برود، لذت بیشتری می‌برد، هرچند این مهمان مورد احترام باشد.

مشخص نیست که آیا قدیروف ۴۵ ساله، در مورد قصد خود برای استعفا جدی است یا خیر، زیرا برخی رسانه‌های غربی پیش بینی می‌کنند که این اقدام ممکن است تلاشی برای جلب حمایت کرملین باشد. این رسانه‌ها به نقل از کارشناسان عنوان کردند که قدیروف پیش از این هم از این حرف‌ها زده است و رئیس جمهور چچن هروقت چیزی از پوتین می‌خواهد به این روش تکیه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !