چادر، بارزترین نماد حجاب اسلامی است


چادر، بارزترین نماد حجاب اسلامی است

عزت خواه گفت: چادر بارزترین نماد حجاب اسلامی و کامل ترین نوع پوشش برای بانوان در عصر حاضر و جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت‌خواه» امروز در گردهمایی هسته های انجمن های اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهر سی سخت برگزار شد، به نقش چادر به عنوان نماد برتر حجاب اشاره کرد و گفت: پوشش چادر ریشه در زندگی بزرگان اسلام، زنان اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) داشته، به‌ طوری که طبق روایات، پیامبر اکرم (ص)، چادر را به عنوان یکی از اقلام ضروری جهیزیه برای دخترش حضرت زهرا(س) قرار داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد چادر را مامن پرورش انسان های وارسته و محل رفتن مردان بزرگ به معراج برشمرد و افزود: زن، یکتا موجودى است که مى ‏تواند از دامن خود افرادى به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان نه تنها یک جامعه، بلکه جوامع دیگری هم به استقامت و ارزش هاى والاى انسانى کشیده شوند.

وی ادامه داد: اگر زن چادری نباشد نمی تواند افرادی همچون آیت الله خامنه‌ای ها، شهید سلیمانی ها و شیخ انصاری ها تربیت و تحویل جامعه دهد.

عزت خواه ایجاد مصونیت در برابر چشمان ناپاک و افکار پلید، رسیدن به کمال و تعالی، حفظ کانون گرم خانواده، دادن آرامش و امنیت به زن و پیروزی بر نفس امّآره را از مهم ترین فواید چادر برای زنان اسلام و ایران اسلامی دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فواید چادر به سر کردن به گفته بزرگان انقلاب اسلامی این است که حجاب کامل بانوان در جامعه اسلامی مشت محکمی بر دهان سلطه گران و خیانت کاران دنیا است که همیشه سعی داشته اند با ترویج بی بند و باری و بد حجابی ارزش های اسلامی را زیر پا گذاشته و بر ملت های ستم‌دیده سلطه پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم پایگاه مهم خانواده را نشانه رفته اند، گفت: با پوشش چادر و حفظ حجاب خود می توان مسیرهای نفوذ فرهنگ مبتذل و مخرب غرب را بست و کانون گرم خانواده را حفظ و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله طلاق جلوگیری کرد.

عزت خواه در ادامه از غرفه ها محل برگزاری همایش بازدید و دانش آموزان گزارشی از شعار هسته‌ های انجمن اسلامی، وظایف و رسالت های خطیر این تشکل را ارائه کردند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس