اجرای گروه سرود «ممنونم آقا» از گیلان تا ایوان نجف و صحن و سرای کربلا


اجرای گروه سرود «ممنونم آقا» از گیلان تا ایوان نجف و صحن و سرای کربلا

گروه سرود «ممنونم آقا» علاوه بر برگزاری این سرود در ۳۰ نقطه شهر لاهیجان اکنون در نجف و صحن و سرای کربلا اقدام به اجرا کرده است.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: تاثیری که سرود و نغمه­ های گروهی و به طور کلی هنر در انتقال مفاهیم دارد بی­ بدیل است و همین مهم سبب می­‌شود سرود همچنان علیرغم رشد رسانه­ ها و قالب­‌های موسیقایی جدید جایگاهی ارزشمند داشته باشد.

با رجوع به گذشته نه چندان دور شاهد تاثیر گروه‌­های سرود دانش­ آموزی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصا هشت سال دفاع مقدس هستیم، گروه­هایی که با اشعاری حماسی روح حماسه و تحرک و جهاد را در کالبدها می­ دمید. اما در گام چهارم انقلاب نیز این چنین گروه های سرود در جامعه امروز ما که چندان هم حالش خوش نیست، شکل گرفته و نوجوانان و جوانان ما در این گروه ها در کنار کار هنری، شخصیتشان شکل می گیرد.

اجرای گروه سرود «ممنونم آقا» از گیلان تا ایوان نجف و صحن و سرای کربلا

سرود «ممنونم آقا» با اجرای مداح اهل بیت «احمد محمدی پور» و تهیه کنندگی، شاعر و آهنگ سازی «سید ایمان عباسی» مانند دیگر سرود‌های مذهبی و انقلابی حامل پیام‌های ارزشی برای اقشار مختلف مردم، به ویژه نسل جوان جامعه است. این سرود که توسط گروه 72 نفره ضحی اجرا می‌شود و برای نخستین بار اجرایش در لاهیجان کلید خورد، این بار به مدد حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، در نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی و کربلای معلی اجرا شده است.

گروه سرود ضحی «ممنونم آقا» را از گیلان تا کربلا زمزمه می کنند تا شاکر لطف حضرت ارباب باشند، همانگونه که حضرت اباعبدالله (ع) با اهل بیت(ع) روانه کربلا شدند این گروه همراه با خانواده مسیر گیلان تا کربلا را با سرود ممنونم آقا می پیمایند، آنها در مرز مهران اجرا می کنند تا تلنگری باشد برای زوار که پا در مسیر کربلا گذاشتند، لطف آقا اباعبدالله الحسین(ع) است مخصوصا که با فتنه های اخیر عراق باز بودن مرز خودش لطف بزرگی است.

در نجف و در ایوان باصفای حرم امیرالمومنین(ع) اجرا می کنند تا شکرگذاری ارباب را در نزد پدر بزرگوارشان داشته باشند و در مسیر پر از قشنگی های نجف تا کربلا اجرا می کنند تا به زیبایی های این مسیر بیفزایند.

اجرای گروه سرود «ممنونم آقا» از گیلان تا ایوان نجف و صحن و سرای کربلا

«سیدایمان عباسی» با بیان اینکه این سرود با هدف اشاره به شعار اربعین سال 1401 «انا من حسین» سروده شده است اظهار کرد: این گروه سرود را 72 نفر تشکیل داده‌اند که در مراسمات مختلف ایام محرم به اجرا در آمده است.

تهیه کننده سرود «ممنونم آقا» با بیان اینکه سرود در 30 نقطه شهر لاهیجان اجرا داشته و مورد استقبال قرار گرفته است افزود: اکنون با حضور 132 نفر از عوامل و خانواده های این گروه به عتبات عالیات مشرف شده‌ایم.

اجرای گروه سرود «ممنونم آقا» از گیلان تا ایوان نجف و صحن و سرای کربلا

وی با بیان اینکه تا کنون سرود در مرز مهران، شهر نجف، عمود های مختلف مسیر پیاده روی اربعین و کربلای معلی اجرا شده است گفت: خوشبختانه با تمام سختی‌های موجود اما استقبال بسیار پررنگی از اعضای گروه سرود شده است.

عباسی تصریح کرد: سرود با روحیات کودکان و نوجوانان سازگار است و می‌توان از این ظرفیت و پتانسیل برای ترویج فرهنگ عاشورایی بین این نسل استفاده کرد.

تهیه کننده سرود «ممنونم آقا» سرود را یکی از ابزارهای هنری تأثیرگذار در حوزه دین خواند و خاطرنشان کرد: می‌توان در قالب اجرای سرود، پیام‌ها و آرمان‌های سیدالشهدا (ع) را به نسل نو انتقال داد.

«سیدمحمدجواد جعفری» با بیان اینکه حمایت و آموزش جوانان دغدغه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج گیلان است اظهار کرد: استعدادهای زیادی در استان گیلان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه موسیقی وجود دارد.

مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج گیلان افزود: این مرکز متناسب با ماموریتی که بر عهده دارد باید فعالیت‌هایی را انجام دهد که در فضای پر از سلیقه و تنوع جامعه امروز بتواند تبدیل به الگوهایی تأثیرگذار و در عین حال پیش برنده شود.

وی گفت: یکی از خانه های مهم این مرکز، خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج است که تلاش کرده با تهیه و تنظیم سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب در جهت گسترش هنر اسلامی، تلاش برای شناسایی و به‌ کارگیری و شکوفایی استعدادهای نیروهای متعهد و جوان، تولید و نمونه آفرینی‌های هنری و ادبی، ایجاد زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری برای بهره‌مندی هرچه مؤثرتر هنرمندان را فراهم کند تا هنرمندان عرصه موسیقی در این مجال بتوانند به فعالیت خود در این عرصه به صورت هدفمند همت گمارند.

جعفری تصریح کرد: سید ایمان عباسی یکی از هنرمندان توانمند استان گیلان است که بر خود واجب می‌دانیم در حد توان از کارهای ارزشمند وی حمایت کنیم.

وی بیان کرد: مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج گیلان سهم کوچکی در اعزام گروه سرود ضحا با اجرای سرود «ممنونم آقا» در مسیر نجف و کربلا و ... دارد و اصل کار بر پایه کمک های مردمی است.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا