پویش «همقدم تا کربلا» همزمان با کنگره عظیم اربعین برگزار می‌شود


پویش «همقدم تا کربلا» همزمان با کنگره عظیم اربعین برگزار می‌شود

خورشیدی گفت: به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و در قالب برگزاری پویش «همقدم تا کربلا» زائران همزمان با کنگره عظیم اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «امیرحسین خورشیدی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از کنگره عظیم اربعین در راستای معرفی اهداف واقعه کربلا به جهانیان اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به مثابه یک رسانه بزرگ است، مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان توحیدی نیز در این ایام با حضور میان خیل عزاداران سیدالشهدا (ع)، همراه و همسو با مردمی می‌شوند که با شعار «لبیک یا حسین» به دنبال ترویج سیره و منش سید و سالار شهیدان(ع) هستند.

سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی که از اوایل ماه صفر آغاز می‌شود میعادگاهی برای حضور عاشقان اباعبدالله (ع) در کربلای معلی است، حتی مردم عراق نیز از نقاط مختلف این کشور همزمان با کنگره عظیم اربعین به سمت کربلا روانه می شوند تا قیام عاشورا در اذهان ماندگار شود.

خورشیدی در بخش دیگری از مباحث خود به اهمیت ارایه فعالیت‌های محتوامحور و فرهنگی در راستای معرفی کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و افزود: در این راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پویش «همقدم تا کربلا» را با اهدافی نظیر معرفی جریان سرخ عاشورا و نهضت سبز ظهور، ظرفیت سازی تمدنی در اربعین حسینی، فراهم کردن زمینه حضور زائران مشتاق نیازمند، تحقق زمینه زیارت متعالی و با معرفت اربعین برای افراد برگزار می کند.

وی تصریح کرد: بهره مندی مومنان در نقاط مختلف جهان از ثواب زیارت حضرت امام حسین (ع) با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شرکت در پیاده روی عظیم اربعین از دیگر اهداف برگزاری پویش «همقدم تا کربلا» است.

پویش «همقدم تا کربلا» همزمان با کنگره عظیم اربعین برگزار می‌شود

خورشیدی گفت: در پویش «همقدم تا کربلا» افرادی که امکان حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را ندارند توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور شناسایی و معرفی می شوند و خیرین با تقبل هزینه‌های سفر آنان از ثواب زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: علاقه مندان برای پیوستن به این پویش با مراجعه به سامانهhttps://bachehayemasjed.ir/ ضمن کسب اطلاعات بیشتر می توانند نزدیک ترین کانون فرهنگی هنری مسجد محله خود را انتخاب کنند؛ ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند بهترین تصاویر و جلوه‌های بصری اربعین 1444 را با هشتگ #همقدم_تا_کربلا در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر