پیش‌بینی بورس امروز/ عرضه اولیه جدید در فرابورس


پیش‌بینی بورس امروز/ عرضه اولیه جدید در فرابورس

شاخص کل بورس دیروز رشد چند صدم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز یکشنبه با افت ۳۳ واحدی واحدی به سطح یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز نوسانی و منفی باشد.

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری حاکی از آن است که در دومین ماه تابستان سال جاری ۲۶ ناشر بازار سهام در مجموع ۱۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۷۲ ریال را از طریق سامانه سجام به حساب ۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۳۱ سهامدار واریز کرده‌اند.(سمات)

این پرداخت سودها می‌تواند در قالب نقدینگی به بازار برگردد و از سوی دیگر اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش می‌دهد.

سمیه محمدی، مدیر پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، گفت: اگر فرد وام‌گیرنده در مدت‌ زمان مشخص اقدامات مربوط به بازپرداخت تسهیلات دریافتی را انجام ندهد و به تعهدات خود عمل نکند، بعد از اطلاع‌رسانی‌های لازم، درخواست فروش سهام وی از سوی بانک به شرکت سپرده‌گذاری ارسال و فروش دارایی انجام می‌شود.(ایرنا)

پرداخت وام به واسطه ضمانت سهام بورسی اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش می‌دهد و در بلند مدت می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

ورود پول جدید به بورس

در پی مصوبه هیات مدیره فرابورس و بر اساس مواد سه و چهار دستورالعمل اجرایی نحوه معاملات اوراق بهادار در این بورس، زمان‌بندی جلسات معاملاتی بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس از شنبه نوزدهم شهریور تغییر می‌کند.(فرابورس)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این تغییر زمان ساعات معاملات می‌تواند تاثیر مثبتی روی بازار سرمایه داشته باشد.

ر اساس اطلاعیه فرابورس،‌ امروز، دوشنبه ۱۴ شهریور ۶ درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد «گلدیرا۱» عرضه خواهد شد.(فرابورس)

این عرضه اولیه همانند عرضه‌های قبلی اعتماد و پول جدید وارد بازار سرمایه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق