نسبت به لیگ ملت‌ها افت داشتیم / قدرت به چالش کشیدن برزیل را داریم


نسبت به لیگ ملت‌ها افت داشتیم / قدرت به چالش کشیدن برزیل را داریم

شهنازی مربی سابق تیم ملی والیبال اظهار کرد: برزیل تیم بزرگ و پرافتخاری است. آن‌ها سال‌ها مقام اول را در رده‌بندی جهانی در اختیار داشتند. با اضافه شدن والاس دسوزا، شرایط آن‌ها خیلی متفاوت شده است.

دور گروهی مسابقات قهرمانی جهان والیبال در کشور اسلوونی برگزار شد. تیم ملی ایران در گروه F این رقابت‌ها، با تیم‌های ملی آرژانتین، مصر و هلند هم‌گروهی بود. حاصل کار ملی پوشان ما، ۲ پیروزی و یک شکست شد.

با توجه به گروه مناسب ایران، بسیاری از کارشناسان به صدرنشینی ایران امیدوار بودند اما شکست مقابل هلند، همه‌چیز را دگرگون کرد. هلندی‌ها با درخشش فوق ستاره خود نیمیر عبدالعزیز، سه بر یک ایران را مغلوب کردند. با این نتیجه مسیر نسبتاً سختی پیش روی سرو قامتان ایران قرار گرفت.

تیم ملی باید سه‌شنبه شب، به مصاف تیم قدرتمند برزیل برود. ایران و برزیل در حالی مقابل هم قرار می گیرند که ١۶ بار برزیل فاتح این نبرد شده و ایران فقط سه بار به پیروزی رسیده است.

گسترش نیوز برای بررسی عملکرد تیم ملی در دور گروهی تورنمنت قهرمانی جهان و همچنین نبرد حساس با برزیل، گفت‌وگویی با ناصر شهنازی مربی و کارشناس والیبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

نسبت به لیگ ملت‌ها افت داشتیم / قدرت به چالش کشیدن برزیل را داریم

نسبت به لیگ ملت‌ها افت داشتیم

ناصر شهنازی درباره اهمیت رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: مسابقات قهرمانی جهان با لیگ ملت‌ها کاملاً متفاوت است. تیم‌ها با تمام قوا در این مسابقات حاضر می‌شوند. صعود ایران از چنین گروهی، از پیش محرز بود. فدراسیون نیز تمهیدات لازم را برای حضور موفق تیم ملی فراهم کرده بود. بازگشت بازیکنان باتجربه مثل مجرد، کریمی و معنوی نژاد هم اتفاق خوبی بود.

او در مورد عملکرد تیم ملی در دور گروهی بیان کرد: فارغ از نتایج کسب‌ شده، کیفیت کار تیم نسبت به لیگ ملت‌ها کمی افت داشت. پیروزی ما مقابل آرژانتین بیشتر بر اثر اشتباهات مکرر آن‌ها به دست آمد. در برابر مصر نیز همه توقع داشتیم که از بازیکنان تازه دعوت‌ شده استفاده شود اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. در بازی با مصر کیفیت لازم را ارائه نکردیم. اما مطابق انتظار، مهم‌ترین بازی ما مقابل هلند بود.

نسبت به لیگ ملت‌ها افت داشتیم / قدرت به چالش کشیدن برزیل را داریم

مقابل هلند سردرگم بودیم

کارشناس والیبال در خصوص بازی با هلند توضیح داد: اهمیت این بازی بر هیچ‌کس پوشیده نبود. در صورت پیروزی و سرگروه شدن، راه بسیار آسانی تا حتی حضور در جمع ۴ تیم داشتیم. متأسفانه عملکرد خوبی در این بازی سرنوشت‌ساز نداشتیم. عدم تمرکز و اعتماد به‌ نفس موجب باخت ما شد. از تمامی ظرفیت‌های موجود مقابل هلند استفاده نکردیم. حالا با این شکست، مسیر سختی را در پیش داریم.

او در رابطه با درخشش عبدالعزیز و عدم مهار مناسب او بیان کرد: عبدالعزیز بازیکن بزرگی است. مهار مهره‌هایی نظیر او، در مصاف‌های بزرگ، واقعاً سخت است. این بازیکن در هر بازی بالای ۳۰ امتیاز کسب می‌کند. کنترل ستاره‌ها در چنین مسابقاتی، نباید صرفاً مدنظر قرار بگیرد. داشتن برنامه اصولی برای کسب پیروزی اهمیت بیشتری دارد.

شهنازی ادامه داد: اینکه با چه تاکتیک و برنامه‌ای مقابل چنین تیمی باید قرار بگیرید. ما این برنامه لازم را نداشتیم و سردرگم بودیم. عدم استفاده از برخی بازیکنان قابل‌درک نبود. تیم ما تحت فشار روانی قرار داشت و استرس بین بازیکنان مشهود بود.

او خاطرنشان کرد: کادر فنی ما موفق به اخذ تصمیمات درست در شرایط حساس نشد. عبدالعزیز ۳۲ امتیاز گرفت. این موضوع بیانگر ضعف در دفاع است. در صورت استفاده از بعضی بازیکنان، می‌توانستیم هلند را شکست دهیم. از بازیکنانی که در جام واگنر و پیش از آن، خوب کار کرده بودند، استفاده بهینه‌ای نشد.

نسبت به لیگ ملت‌ها افت داشتیم / قدرت به چالش کشیدن برزیل را داریم

برزیل شکست ناپذیر نیست

مربی والیبال در مورد شانس تیم ملی ایران مقابل برزیل در مرحله یک‌هشتم نهایی اظهار کرد: ما در گذشته برزیل را در خاک آن‌ها مغلوب کردیم. برزیل تیم بزرگ و پرافتخاری است. آن‌ها سال‌ها مقام اول را در رده‌بندی جهانی در اختیار داشتند.

او در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر و با اضافه شدن والاس دسوزا، شرایط آن‌ها خیلی متفاوت شده است. اما این تفاسیر به معنای شکست‌ناپذیر بودن برزیل نیست. در صورت اتخاذ تاکتیک مناسب، قدرت به چالش کشیدن برزیل را داریم.

این کارشناس یادآور شد: بچه‌های تیم ملی باید همان عملکرد لیگ ملت‌ها را تکرار کنند. در بخش سرویس باید کم نقص عمل کنیم. به‌شرط حفظ آرامش و استفاده از تمامی بازیکنان در شرایط مختلف مسابقه، نتیجه مطلوب را خواهیم گرفت.

ناصر شهنازی در پایان به گسترش نیوز گفت: همه‌ کسانی که در مورد شرایط موجود حرف می‌زنند، دلسوز والیبال هستند. هدف همه ما دیدن موفقیت تیم ملی است. گاهی عوامل بازدارنده بر سر راه تیم قرار می‌گیرند. انتقادات نیز برای کمک به این عوامل است که در جهت منافع تیم ملی حرکت کنند. مردم ما با والیبال شاد می‌شوند و ما نیز همین موضوع را می‌خواهیم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم که بهترین عملکرد را مقابل برزیل شاهد باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...