احیای سومین اقتصاد بزرگ جهان در خطر است


احیای سومین اقتصاد بزرگ جهان در خطر است

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت بخش خدمات ژاپن برای اولین‌بار در پنج ماه گذشته در ماه اگوست کاهش یافت زیرا افزایش مجدد شیوع بیماری کووید- 19 به تقاضا آسیب رساند. این انقباض نشان می‌دهد که...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت بخش خدمات ژاپن برای اولین‌بار در پنج ماه گذشته در ماه اگوست کاهش یافت زیرا افزایش مجدد شیوع بیماری کووید- 19 به تقاضا آسیب رساند.

این انقباض نشان می‌دهد که احیای سومین اقتصاد بزرگ جهان در بهترین حالت شکننده است و در زمانی که چشم‌انداز رشد جهانی بدبینانه‌تر می‌شود، نگران‌کننده است.

شاخص نهایی مدیران خرید خدمات بانک ژاپن (PMI) به 49.5 تعدیل فصلی کاهش یافت که اولین انقباض از ماه مارس است. این رقم اندکی بهتر از قرائت 49.2 بود اما بدتر از یک افزایش جزئی در فعالیت 50.3 در ماه جولای بود. شاخص 50 انقباض را از انبساط جدا می‌کند.

آنابل فیدس، معاون اقتصادی در S P Global Market Intelligence که این نظرسنجی را جمع‌آوری می‌کند، گفت: افت مجدد فعالیت خدمات با کاهش بیشتر در تولید همراه بود و تولید با سریع‌ترین سرعت از سپتامبر 2021 کاهش یافت.

با این حال، ارائه‌دهندگان خدمات، کاهش ضعیف‌تری در تولید نسبت به آغاز سال 2022 و شیوع بیماری مشاهده کردند زیرا محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر به طور قابل‌توجهی از آن زمان کاهش یافته است.

میانگین بار هزینه‌ای که شرکت‌های خدماتی با آن مواجه بودند در ماه آگوست به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی، سوخت و موادخام با سرعت قابل‌توجهی افزایش یافت، در حالی که شرکت‌ها به افزایش متوسط هزینه‌های خود ادامه دادند.

فیدس افزود: احتمالاً بخش خصوصی ژاپن در ماه‌های آینده تحت فشار باقی خواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا