قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند


قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند

قیمت طلا امروز دوشنبه(۵ سپتامبر) پس از جهش ۱.۲ درصدی در جلسه قبل ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران محتاط روی مسیر افزایش نرخ فدرال رزرو آمریکا به دنبال داده‌های شغلی متفاوت تمرکز کردند.

قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند

به گزارش ایران اکونومیست، بهای هر اونس طلا با ۲.۸ درصد کاهش به ۱۷۰۹ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۷۱۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به نظر می‌رسد فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ بهره در ماه‌های آینده برای کاهش تورم پایبند است اما افزایش بیکاری در ایالات‌متحده و کاهش رشد دستمزد، معامله‌گران را شرط‌بندی کرده است که هزینه‌های استقراض در سال آینده ممکن است به اندازه پیش‌بینی‌های قبلی بالا نرود.

کارفرمایان ایالات‌متحده در ماه اگوست بیش از آنچه انتظار می‌رفت، نیرو استخدام کردند اما رشد متوسط دستمزد و افزایش نرخ بیکاری به ۳.۷ درصد نشان داد که بازار کار شروع به کاهش کرده است.

نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت که پیش از این به اوج خود در ۲۰ سال گذشته رسیده بود.

شورای سرمایه گذاری جهانی پلاتین امروز دوشنبه اعلام کرد که محموله‌های قوی تر از حد انتظار پلاتین به چین در نیمه اول سال باعث کمبود در سایر نقاط شده است زیرا عرضه ناشی از معادن و بازیافت کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، از ۹۷۳.۳۷ تن در روز پنجشنبه به ۹۷۳.۰۸ تن در روز جمعه کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ثابت و به ۱۸.۰۳ دلار در هر اونس بود، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۳۳.۳۴ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۰۱۵ دلار و ۸۱ سنت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل