زبانه آتش نژادپرستی در مسجد فرانسه / واکنش سیاستمداران فرانسوی به حادثه آتش سوزی مسجد


زبانه آتش نژادپرستی در مسجد فرانسه / واکنش سیاستمداران فرانسوی به حادثه آتش سوزی مسجد

سیاست مداران و فعالان فرانسوی آتش سوزی عمدی در مسجدی واقع در شمال فرانسه را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این حادثه شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: به دنبال وقوع آتش در مسجد «رامبویه» در یکی از نواحی پاریس و اخبار حاکی از مجرمانه بودن این اقدام، سیاست مداران و فعالان فرانسوی این حادثه را محکوم کردند.

در شبکه های اجتماعی نیز بخش هایی از فیلم آتش سوزی مسجد منتشر شد و در آن نشان داده شده است که بخش های مهمی از این مسجد سوخته است و خسارت های زیادی را به بار آورده است.

شاهدان عینی نیز گزارش دادند: دو فرد هنگام آتش سوزی بلافاصله از خیمه نماز بیرون آمدند و مدیریت مسجد نیز این امر را تایید کرده است.

جیرالد دارمانان، وزیر کشور فرانسه نیز خواستار تحقیق درباره این مسئله و روشن شدن موضوع و دستگیری عاملان این حادثه شد. وی همچنین با اقلیت های مسلمان فرانسه ابراز همدردی کرد.

ورونیک ماتیون، شهردار شهرداری از طریق حساب کاربری خود در توییتر تأیید کرد که با همه فعالان جامعه مدنی و نمایندگان جامعه مسلمانان برای تقویت همبستگی همکاری می کند.

شمس الدین حفیظ، مدیر مسجد جامع پاریس نیز این اقدام را مجرمانه خواند و خواستار تحقیق درباره آتش سوزی و مجازات عاملان آن شد.

اولیویه فور، سکرتر حزب سوسیالیست در این باره گفت: هیچ کس نباید نگران دیدگاه های سیاسی، مذهبی یا فلسفی خود باشد و هیچ کس اجازه نخواهد داشت فرانسه را تجزیه کند.

ماتیلد بانو، رئیس گروه پارلمانی جنبش سربلند فرانسه با تاکید بر لزوم دستگیری و مجازات متجاوزان، همبستگی خود را با جامعه مسلمانان اعلام کرد.

سهام اسباغ، فعال برجسته مبارزه با اسلام هراسی، حوادث هدف قرار دادن مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان در فرانسه را نتیجه طبیعی ترویج اسلام هراسی توسط شخصیت های برجسته راست افراطی دانست.

مسجدی در «رامبویه» شمال فرانسه، فرانسه صبح روز شنبه (12 شهریور ماه) دچار اتش سوزی شد که پلیس احتمال می دهد این آتش سوزی عملی مجرمانه باشد.

طی سال های اخیر حمله به مساجد در فرانسه افزایش یافته است و بعد از اظهارات حملات راست گرایان افراطی این حملات شدت یافته است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول