روایت پرواز همای از تیتراژی که برای شهیدان رجایی و باهنر خواند


روایت پرواز همای از تیتراژی که برای شهیدان رجایی و باهنر خواند

پرواز همای درباره پیشنهاد ساخت تیتراژ سریال «راز ناتمام» و اینکه کارگردان از او چه خواسته است توضیح داد.

پرواز همای خواننده تیتراژ سریال «راز ناتمام» درباره این مجموعه و پذیرش خوانندگی آن به خبرنگار مهر بیان کرد: امین امانی کارگردان سریال «راز ناتمام» است که از طرف این دوستان پیشنهاد شد تیتراژ این سریال را بخوانم.

وی ادامه داد: دوستان می‌خواستند از خواننده‌ای استفاده کنند که آنچه را که می‌خواهند ارائه دهد. داستان و نوع روایت برای من ارسال شد، خلاصه فیلمنامه را فرستادند، اهداف این دو شهید بزرگوار شهید باهنر و شهید رجایی که چه می‌خواستند و چه آرمان‌هایی داشتند را برای من فرستادند و گفتند که دوست دارند اثری خوانده شود که مطابق با این مفاهیم باشد.

همای با اشاره به شعری که برای این تیتراژ خواند عنوان کرد: من شعر آقای غلامرضا طریقی را انتخاب کردم با توجه به خواسته‌های دوستان و گفتم این شعر به آرمان‌های این دو شهید بزرگوار نزدیک است و محتوایش با آن می‌خواند. آن‌ها موافقت کردند و با خود شاعر هم صحبتی کردند و در کل از قطعه خوششان آمد.

این خواننده درباره ملودی هم گفت: حدود ۲ هفته روی ملودی‌ها کار کردم و زمان برد تا قطعه آماده شود، شعرهای خوب خودشان محتوایی دارند که به راحتی می‌توان روی آنها ملودی ساخت.

وی در بخش دیگر درباره موسیقی تیتراژ سریال‌ها و تنوع آن‌ها بیان کرد: به نظرم این آثار تنوع لازم را دارند نمی‌شود لزوماً کیفیت مورد نظر شما را داشته باشند. باید بر اساس محتوای فیلم و سریال، خواننده را انتخاب کرد.

همای درباره اقبال به موسیقی سنتی در تلویزیون عنوان کرد: موسیقی سنتی خیلی موفق است اقبال خود مردم از کنسرت‌های همایون شجریان، علیرضا قربانی یا خود من و دیگر خوانندگان این حوزه نشان دهنده این است که این نوع موسیقی طرفدار دارد.

وی درباره برنامه‌سازی های تخصصی موسیقی در تلویزیون هم عنوان کرد: موسیقی تخصصی جایش در کنسرت و مکان تخصصی است. مردم برای موسیقی سنتی خوب باید به کنسرت بروند. خواننده‌های بزرگ به سختی به تلویزیون می‌آیند در دنیا هم اینگونه است. الان مدیوم‌ها به گونه‌ای است که هرکسی از داخل خانه‌اش هم می‌تواند یک ویدئو بگذارد.

همای در پایان درباره تیتراژهای تلویزیونی بیان کرد: پیشنهادهای زیادی در حوزه مستند، سریال و برنامه پیشنهاد می‌شود که بستگی دارد آن ژانر یا هنرمندانش به محتوای مورد نظر من بخورد یا نه. طنز هم زیاد پیشنهاد می‌شود که هم رد کرده‌ام هم در مواردی مثل فیلم سینمایی «مصادره» پذیرفته‌ام.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟