اتحادیه عرب خواستار همکاری لیبی با نماینده جدید سازمان ملل شد


اتحادیه عرب خواستار همکاری لیبی با نماینده جدید سازمان ملل شد

اتحادیه عرب ضمن استقبال از انتخاب نماینده جدید سازمان ملل در لیبی، خواستار همکاری طرف های لیبیایی با وی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه عرب ضمن استقبال از انتخاب «عبدالله بیتالی» به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در لیبی خواستار همکاری طرف های لیبیایی با او شد.

بر همین اساس، «جمال رشدی» سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب ابراز امیداواری کرد که تلاش ها برای خارج کردن لیبی از بن بست سیاسی به نتیجه برسد.

وی از طرف های لیبیایی خواستار همکاری و حمایت از مأموریت نماینده جدید سازمان ملل در لیبی شد و گفت: اتحادیه عرب امیدوار است که در آینده همکاری و هماهنگی با سازمان ملل با هدف رسیدن به راه حلی برای بحران سیاسی در لیبی، افزایش یابد.

گفتنی است، اخیرا «آنتونیو گوترش« دبیر کل سازمان ملل «عبدالله بیتالی» را به عنوان نماینده ویژه خود در لیبی و رئیس هیئت سازمان ملل در این کشور انتخاب کرده است.

بیتالی یک شخصیت سنگالی با ۴۰ سال سابقه در عرصه های سیاسی و آکادمیک است که سوابقی در همکاری با موسسات منطقه ای و نهادهای وابسته به سازمان ملل در گذشته داشته است.

وی جانشین یان کوبیش (از اسلواکی) می شود که پیش از وی به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی فعالیت می کرد. آنتونیو گوترش در پیامی از دوران حضور کوبیش در این سمت قدردانی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی