آبرسانی به 1608 روستای استان خوزستان در طرح غدیر


آبرسانی به 1608 روستای استان خوزستان در طرح غدیر

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت:در طرح غدیر مقرر است برای ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستای استان خوزستان آبرسانی صورت بگیرد.

آقای محمد رستمی گفت: پروژه غدیر ۹۰۰ کیلومتر طول دارد که فاز‌های اول و دوم این طرح شامل آبرسانی به شهر‌های خرمشهر، آبادان و شادگان به مجموع ۴۸۷ میلیون مترمکعب است. همچنین اهواز و دشت آزادگان به مجموع ۴۲۷ میلیون مترمکعب طی سنوات گذشته بهره‌برداری شده است. در واقع امروز فاز سوم با هدف تأمین و انتقال آب از سد مخزنی دز بخشی از شهر‌های تحت پوشش با توجه به اولویت اول، دوم تکمیل شده است. هر ۱۰ پمپ ایستگاه پمپاژ w ۲ آماده آبرسانی به مردم خوزستان است.

به گفته او، برخی‌ها بر این باورند که پروژه حدود ۳۰ ماه زمان می‌برد اما با توجه به کار جهادی در کمترین زمان ممکن تکمیل می‌شود. در فاز سوم، ۷۵ کیلومتر خط لوله به قطر ۲۴۰۰ میلیمتر اجرا شد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) این را هم گفت:با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح میان‌مدت برای غدیر از سوی وزیر نیرو مطرح شد تا با اجرای آن مشکلات طرح بلندمدت کاهش یابد. در طرح غدیر مقرر است برای ۲۶ شهر، ۱۶۰۸ روستای استان خوزستان آبرسانی صورت بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنِ آن