زلنسکی: سه منطقه در جنوب و شرق اوکراین را آزاد کردیم


زلنسکی: سه منطقه در جنوب و شرق اوکراین را آزاد کردیم

رئیس‌جمهور اوکراین در یک نطق ویدئویی خطاب به مردم این کشور از آزادسازی سه نقطه در جنوب و شرق این کشور خبر داد و از ارتش تشکر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین ادامه دارد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از آزادسازی سه منطقه خبر داد.

رئیس‌جمهور اوکراین در نطق تلویزیونی شبانه درباره آخرین وضعیت درگیری‌های نظامی با روسیه به مردم کشورش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی در این نطق خطاب به مردم اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور توانسته دو نقطه در جنوب و یک نقطه در شرق را «آزادسازی کند».

رئیس‌جمهور اوکراین به طور دقیق اعلام نکرد که ارتش بر چه مناطقی مسلط شده و به زمان این موفقیت هم اشاره نکرد. زلنسکی به گفتن این جمله بسنده کرد که یکشنبه (دیروز) در نشست فرماندهان نظامی و اطلاعاتی «گزارش‌های خوبی» دریافت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی در این نطق ویدئویی از ارتش اوکراین تشکر کرد. «کیریلو تیموشنکو» قائم مقام دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته تصویری از سربازان که در حال برافراشتن پرچم اوکراین در یکی از روستاهای جنوب بود، منتشر کرد.

این مقام ارشد دفتر ولودیمیر زلنسکی در صفحه فیسبوک خود ضمن انتشار این عکس نوشت: «امروز، ویسوکوپیلیا منطقه خرسون اوکراین».

مقام‌های روسیه هنوز واکنشی به اظهارنظر زلنسکی و مسئولان دفتر او درباره تسلط بر برخی مناطق جنوب یو شرقی اوکراین نشان نداده‌اند.

درگیری‌های روسیه و اوکراین از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) آغاز شد و همچنان ادامه دارد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این روز به ارتش فرمان آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد.

پوتین هفته گذشته در یک سخنرانی در جمع دانش آموزان روس در منطقه کالینینگراد توضیحاتی درباره چرایی این دستور توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: «یک حصار ضد روسی در حال شکل گیری در خاک اوکراین است که روسیه را تهدید می کند. از بین بردن این حصار هدف عملیات ویژه در اوکراین است.»

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403