پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود


پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود

مشهد ـ دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) با رویکرد «اندیشه تمدنی امام رضا (ع)، عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس» در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا عاملی با اشاره به اهمیت موضوع فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم اظهار کرد: این موضوع به عنوان کانونی‌ترین امر برای احیای دین و ارزش‌های حیات‌بخش برای همه جوامع انسانی بویژه پیروان مکتب آسمانی مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: هدف اصلی برگزاری این کنگره، ضرورت توجه کانونی به اندیشه تمدنی امام رضا (ع) و احیای میراث گرانقدر رضوی در فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم است.

وی گفت: مدارا و احترام به کرامت انسان، احترام به انسان و فرهنگ بردباری، احترام به کرامت انسانی در مکتب رضوی، شرافت و کرامت بشری در مفاهیم اسلامی و عدالت و مبارزه با ظلم در سیره و مکتب رضوی از مهمترین محورهای کنگره جهانی امام رضا (ع) است.

عاملی بیان کرد: در بخش‌های دیگر نشست‌های پیش از برگزاری کنگره، موضوعات مبارزه علیه تبعیض، ظلم و نفرت، راهکارهای مقابه با عوامل بحران ناپایداری خانواده و طلاق از منظر روایات اهل بیت (ع) و همچنین امام رضا (ع) و الگوی گذار به آینده الهی جهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: در نخستین پیش نشست کنگره جهانی امام رضا (ع)، پژوهشگرانی از دانشگاه‌های معتبر و حوزه‌های علمیه کشور و همچنین میهمانانی از کشورهای مختلف جهان از جمله تایلند و مکزیک حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی