بیش از 26 هزار نوآموز کرمانشاهی برای ورود به مدرسه سنجش شدند


بیش از 26 هزار نوآموز کرمانشاهی برای ورود به مدرسه سنجش شدند

کرمانشاه- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه گفت: ۲۶ هزار نوآموز کرمانشاهی برای ورود به مدرسه سنجش شدند.

علی محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در امر سنجش دانش‌آموزان پایه اول در استان کرمانشاه ۳۵ هزار نفر هدف گذاری انجام شده که تاکنون ۲۹ هزار و ۵۹۹ نفر برای انجام سنجش سلامت نوبت گرفته‌اند.

وی افزود: از میزان کل دانش آموزان بدو ورودی که باید طرح سنجش سلامت را انجام دهند تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته‌اند و از ۳۵ هزار دانش‌آموزی که در طرح سنجش سلامت هدف‌گذاری شده‌اند حدود چهار هزار نفر در سال گذشته به عنوان پیش دبستانی سنجش شده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۱ هزار نوآموز در سال تحصیلی پیش رو برای سنجش باید به مراکز و پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند که از این میزان ۲۹ هزار نفر نوبت گرفته و مابقی آنها به دلایلی ازجمله: تکرار پایه، فوتی، انتقالی و یا دلایل دیگر اقدامی انجام نداده‌اند.

علی بیگی ادامه داد: بر اساس محاسبات انجام شده استان کرمانشاه تا حد زیادی سنجش دانش آموزان پایه اول خود را به صورت کامل پوشش داده است و اتمام سنجش دانش‌آموزان تا تاریخ ۲۵ شهریور ماه خوش بین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شروع ثبت نام سنجش سلامت پایه اول دبستان‌ها در سامانه مربوطه از تاریخ ۲۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بوده که انجام سنجش نوآموزان از تاریخ چهارم تیرماه آغازشده و طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد که تا تاریخ ۱۵ شهریورماه پایان یابد و پس از آن تا ۲۵ شهریور برای جاماندگان در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با اشاره فعالیت ۳۸ مراکز و پایگاه فعال سنجش سلامت نوآموزان، عنوان کرد: ۲۳ پایگاه ثابت، ۱۴ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی در استان کرمانشاه با تعداد نیرویی به میزان ۲۰۷ نفر در حال فعالیت در حوزه سنجش سلامت دانش‌آموزان هستند.

علی بیگی تاکید کرد: سنجش بدو ورود دانش آموزان به منظور تأیید سلامت روان و آمادگی تحصیلی است که نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون مورد سنجش و غربالگری قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا