مشکل عفاف و حجاب مسئولان بی‌تفاوت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب‌اند، نه بدحجاب‌‌ها


مشکل  عفاف و حجاب  مسئولان بی‌تفاوت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب‌اند، نه بدحجاب‌‌ها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شورای معاونان این ستاد گفت: در بحث عفاف و حجاب بزرگ‌ترین مشکل، بدحجاب‌ها نیستند بلکه مسئولان جلسه‌نشین و بی‌تفاوت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قائم‌مقام رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر از افزایش فشارها به این نهاد انقلابی و مردمی بعد از طرح مسئله گشت ارشاد مسئولان خبر داد و گفت: ستاد امربه معروف توجیه‌گر فعالیت‌های دولت نیست. آقای رئیس جمهور به گشت ارشاد مسئولان بهای بیشتری بدهند و در مواجهه با مسئول ناکارآمد و غیرهمسو جدی‌تر عمل کنند، هرچند حقیقتاً معتقدیم این دولت از لحاظ رویکرد مردمی و انقلابی قابل مقایسه با دولت قبلی نیست، اما حمایت از دولت نباید تصور توجیه را به وجود آورد؛ گشت ارشاد مسئولان بنا به اصل هشتم قانون اساسی تقویت و ساماندهی امر به معروف مردم نسبت به مسئولان، مردم به مردم و مسئولان نسبت به مردم است. سیاست گشت ارشاد مسئولان برای کمک به دولت پرکار و دغدغه‌مند است.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به رویکرد اخیر مطرح‌شده توسط برخی مسئولان دولتی که ما «اعمالی هستیم نه اعلامی» گفت: این موضوع با سیاست‌های دولت تعارض دارد؛ رئیس جمهور بارها گفته است ما حرف‌مان را با مردم می‌زنیم بعد اقدام و عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: ستاد آمادگی دارد که حکم «مشاور ناقد» برای منتقدان صادر کند هر چند عده‌ای هم دنبال آن هستند که یک طرفه در فضای مجازی حرفی یا نیشی بزنند، اما از آنها هم دعوت می‌کنیم.

هاشمی گلپایگانی به موضع ستاد درباره مناظره اخیر و اظهارات یکی از کارکنان سابق ستاد پرداخت و گفت: این اظهارات تحریف واقعیت و ساده‌لوحانه بود. شبکه‌های بیگانه از این اظهارات برای مقاصد شومشان به خوبی در فضای صیانت نشده مجازی بهره‌برداری کردند و برخلاف میل باطنی باید توضیحی بدهیم. از آقای مفتاح سؤال کردم که چرا فرمایشات جدید مقام معظم رهبری درباره عفاف و حجاب را در تارنما نمی‌گذارید و مطلب سال‌ها قبل را گزینشی منتشر می‌کنید و می‌خواهید حرف خودتان را تحمیل کنید؟ رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان عفاف و حجاب در سال 1397 مسئله عفاف و حجاب را در زمره مسائل مهم کشور نمی‌دانند بلکه بالاتر از آنها می‌دانند؛ بعد این آقایان تمامی این توصیه‌های اخیر را رها کرده و امیال خودشان را به نام آقا برجسته می‌کنند. خیلی از مسئولان بی‌مسئولیت با تحریف و تفسیر نابجای فرمایشات آقا، تنبلی و ترک فعل‌های شان را در قبال فرایض دینی توجیه می‌کنند و بعد با بی تقوایی می‌گویند فلانی گفته هرجا ایشان فرموده اولویت است، بردارید.

دکتر هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه ستاد 18 عرصه فعالیت برای خودش تعریف کرده و یکی از آنها عفاف و حجاب است، گفت: شورای انقلاب فرهنگی 12 وظیفه قانونی در این حوزه برای ستاد تعریف کرده و بیشترین مطالبه مردمی و ثبت تشکل‌ها در این بخش است و به حول و قوه الهی پاسخ‌گوی این مطالبات خصوصاً خانواده شهدا هستیم و هرجا فشار از جانب دشمن دانا با کمک دوست نادان بیشتر شد باید جدی‌تر بایستیم و چون منطق و استدلال داریم به مدد الهی از اجرای ارزش‌های دینی کوتاه نمی‌آییم.

انتهای‌پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !