سریال «شیطان در اوهایو»؛ راز‌های تاریک یک فرقۀ شیطانی


سریال «شیطان در اوهایو»؛ راز‌های تاریک یک فرقۀ شیطانی

مضمون اصلی «شیطان در اوهایو» (Devil in Ohio) دربارۀ فرقه‌های شیطان‌پرستی و راز‌ها و مناسک آن‌ها است. البته داستان‌های فرعی این سریال هم جذابیت‌های خودشان دارند.

سریال «شیطان در اوهایو» به طور کلی ترکیبی از دو مضمون اصلی است که معمولا بینندگان را مجذوب خودشان می‌کنند: مشکلات دختر‌های دبیرستانی و فرقه‌های رازآمیز شیطانی. البته این سریال در هیچکدام از این دو جنبه نتوانسته به سطح عالی و درجه‌یکی برسد، اما در مجموع بالاتر از متوسط از کار درآمده و می‌شود دیدنش را توصیه کرد.

به گزارش فرارو به نقل از فرادید، دکتر سوزان ماتیس (با بازی امیلی دشانل) روانپزشک یک بیمارستان در اوهایو است. او به همراه همسر و سه دخترش زندگی می‌کند و زندگی پرمشغله‌ای دارد.

در قسمت اول ما با دغدغه‌های اعضای خانواده آشنا می‌شویم؛ مثلا دختر وسطی خانواده مشکل بزرگش تنهایی و نداشتن دوست در دبیرستان است؛ همسر سوزان هم به تازگی طراحی و ساخت یک خانه را تمام کرده، اما مشتری از خریدن خانه منصرف شده است.

سریال «شیطان در اوهایو»؛ راز‌های تاریک یک فرقۀ شیطانی

اما اصل داستان از جایی آغاز می‌شود که یک دختر نوجوان به خاطر زخم‌هایی که روی کمرش دارد به بیمارستان محل کار سوزان آورده می‌شود. شکل زخم‌های دختر یک جور علامت شیطانی را نشان می‌دهد. دختر با هیچ‌کس صحبتی نمی‌کند و حتی اسمش را هم نمی‌گوید.

اما سوزان از همان اول که او را می‌بیند احساس محبت مادرانه‌ای نسبت به او پیدا می‌کند. در نهایت، چون بیمارستان می‌خواهد دختر را مرخص کند و خانواده و بستگان او هنوز معلوم نیستند، سوزان او را به خانۀ خودشان می‌آورد تا مدت کوتاهی پیش آن‌ها زندگی کند.

اولین شبی که دختر در خانۀ سوزان است، از اعضای خانواده می‌خواهد که اجازه بدهند قبل از خوردن غذا دعا کند. اما او دعایش را به شیطان تقدیم می‌کند. از اینجا ماجرا شکل مرموزتری به خودش می‌گیرد و کم‌کم عناصر رازآمیز دیگری نیز به داستان اضافه می‌شوند. گذشتۀ این دختر او را به یک فرقۀ شیطانی مرتبط می‌کند که مناسک و آیین‌های وحشتناکی داشته‌اند.

یکی از نکات مثبت سریال این است که داستان‌های فرعی‌اش هم نسبتا گیرا و جذاب پیش می‌روند و هرکدام به نوبۀ خودشان ما را مشتاق دیدن ادامۀ سریال می‌کنند. رابطۀ بین اعضای خانوادۀ ماتیس و مهمان تازه‌واردشان (به‌خصوص پیوند عاطفی بین سوزان و دختر غریبه) کاملا باورپذیر و طبیعی از کار درآمده است.

حضور او انگار یک جور‌هایی هم آرامش‌بخش است و هم اضطراب‌آور. بازی متین و موقر مدلین آرتور در نقش دختر غریبه سهم مهمی در ایجاد این احساس دوگانه دارد.

سریال «شیطان در اوهایو»؛ راز‌های تاریک یک فرقۀ شیطانی

در ابتدا شاید یک مقدار ریتم سریال کند به نظر برسد، اما فضاسازی خوب و ایجاد حس تعلیق و معما باعث می‌شود که این کندی ملال‌آور و خسته‌کننده نباشد.

«شیطان در اوهایو» آنقدر‌ها که از اسمش ممکن است به نظر برسد تخیلی و عجیب و غریب نیست؛ اتفاقا فضای سریال خیلی واقع‌گرایانه و طبیعی است و هنر سازندگان سریال در همین است که توانسته‌اند رازآلودگی و جذابیت را در دل همین فضای واقعی ایجاد کنند.

اگر انتظار یک داستان خیلی مهیج یا خارق‌العاده مثل «چیز‌های عجیب» را داشته باشیم، احتمالا این سریال چندان ما را راضی نخواهد کرد. اما اگر بدون انتظارات خیلی سطح بالا به سراغ آن برویم، این سریال هشت قسمتی (که هر قسمتش حدودا سی دقیقه است) حتما سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی خواهد بود.


بازیگران: امیلی دشانل (Emily Desvhanel)، مدلین آرتور (Madeleine Arthur)

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور

امتیاز: ۶/۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر