جزییات ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص


جزییات ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۷۰ درصد هزینه های درمان سرپایی بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش درمان غیر مستقیم خبر داد.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد درمان بیماران خاص افزود: در راستای گسترش پوشش بیمه‌ای و محافظت مالی از بیمه‌شدگان، علاوه بر موارد مربوط به خدمات درمانی، حمایت‌های گسترده‌ای نیز با تأکید بر گروه‌های آسیب‌پذیر (بیماران خاص) ارائه می‌شود.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه تمامی خدمات درمانی بیماران خاص مانند تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی در بخش بستری و سرپایی با تعرفه دولتی رایگان است گفت: همچنین داروهای اختصاصی بیماران مبتلا به (MS) و یا شیمی‌درمانی علاوه بر پرداخت ۷۰ درصد فرانشیز سهم سازمان، ۲۰ درصد از فرانشیز سهم بیمار نیز توسط تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته اسلامی، تزریق داروهای شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، پیوند کلیه و داروهای اختصاصی پیوند کلیه و داروهای بیماری‌های ارثی مبتلا به اختلالات آنزیمی رایگان است.

وی تاکید کرد: همچنین تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان ساکن در شهرهای فاقد مراکز درمانی ملکی و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی که در زمان پذیرش دارای ۶۵ سال و بالاتر هستند، در صورت مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی، نفت و نیروهای مسلح طرف قرارداد از پرداخت فرانشیز ۱۰ درصدی خدمات بستری معاف هستند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در مورد داروهای ناباروری نیز اظهار داشت: داروهای مورد استفاده در ناباروری نیز از آذرماه سال گذشته در تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته که در این راستا از زمان ابلاغ دستورالعمل بیش از ۶ هزار و ۲۷۸ پرونده ناباروری تشکیل و پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی بیمه‌شدگان اجباری سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات درمانی در قالب درمان مستقیم را به صورت رایگان دریافت می‌کنند گفت: در روش درمان غیرمستقیم در حوزه خدمات سرپایی و خدمات درمانی بستری به ترتیب ۷۰ و ۹۰ درصد صورتحساب بر مبنای تعرفه مصوب بخش دولتی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس