تا زمانی که مسکن کالای سرمایه ای باشد مافیا هم جولان می‌دهد


تا زمانی که مسکن کالای سرمایه ای باشد مافیا هم جولان می‌دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سرمایه ای شدن بازار مسکن ، آن را به سمت مافیایی شدن هدایت می کند که خود زمینه ساز نابه سامانی خواهد بود.

اقبال شاکری گفت: باید دولت از جایگاه مرکز تحقیقات در حوزه تایید استاندارد‌های ساخت مسکن به ویژه پروژه‌های نهضت ملی مسکن حمایت کند، اما متاسفانه غفلت شده و در این حوزه سازمان استاندارد نقشی ندارد.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس تا زمانی که بازار مسکن در گردش این بازار کنترل اصلاح نشده و از حالت سرمایه‌ای خارج نشود مافیای این بازار از بین نخواهند رفت.

او می‌گوید: تا زمانی که عرضه مسکن درست نشده و زیرساخت‌ها در حوزه مسکن حل نشود نمی‌توان امید داشت که این بازار به سمت بهبود حرکت می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید بسته‌های اعمال مالیات در این بازار به کار گرفته شود. مسئول بازار مسکن شورای عالی وزارت راه وشهرسازی است و صمت، سایر دستگاه‌ها نقشی ندارند.

او گفت: در بازار مسکن مالیات عایدی سرمایه را باید دریابیم. از سوی دیگر تامین مالی در این بازار به ویژه طرح نهضت ملی مسکن بسیار مهم است. اما متاسفانه بانکداران در پرداخت تسهیلات مقاومت کرده و نباید اجازه دهیم که دلالان و رانت خواران به‌این بازار ورود کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل