ساخت خانه‌های مناطق زلزله زده غرب هرمزگان 27 درصد پیشرفت دارد


ساخت خانه‌های مناطق زلزله زده غرب هرمزگان 27 درصد پیشرفت دارد

بندرعباس - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله غرب استان در حال ساخت است که ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار نوری زاده بیان داشت: زلزله غرب هرمزگان به خانه های مسکونی ۲۱ روستا در هرمزگان آسیب زد که اکنون در همه این روستاها یک هزار و ۱۹۶ واحد ساخته می شود.

وی بیان داشت: البته تاکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبارات را به هیات دولت ارسال نکرده است که در صورت تصویب اعتبارات در مدت زمان ۹ ماه، ساخت همه واحدهای مسکونی به پایان می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه پیمانکاران در همه مناطق زلزله زده به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند تا به سرعت ساخت خانه‌ها به پایان برسد، اظهارداشت: در صورت تامین نشدن اعتبار در چند روز آینده، در روند ساخت و ساز با مشکل روبرو می‌شویم.

نوری زاده گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جزو نخستین نهادی است که آماده خدمات رسانی به زلزله زدگان بوده و تا آخرین لحظه و احداث واحد های روستایی در کنار این قشر خواهد بود.

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶٫۱ و ۶٫۳ در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها هفت کشته و یکصد و ۱۱ مصدوم برجای گذاشت.

بر اثر این زمین لرزه به ۲۱ روستا خسارت وارد شد که ۱۱ روستا بین هفت ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !