ساخت 200 هزار واحد اجاره‌ای در کشور


ساخت 200 هزار واحد اجاره‌ای در کشور

مدیرعامل بانک مسکن از مشارکت این بانک در ساخت ۲۰۰ هزار واحد اجاره‌ای با مشارکت شهرداری و وزارت راه و شهرسازی ذیل طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش مشرق، «محمود شایان» در نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان، اعلام کرد: ساخت با کیفیت و ارزان مسکن در مقابل نظام ساخت و ساز سنتی است که طول دوره مشارکت را حداکثر به ۳۶ ماه رسانده و موجب گرانی مسکن و کاهش تمایل مشارکت بانک‌ها در طرح‌های دولتی شده است.

وی افزود: اکنون به غیر از بانک مسکن، باقی بانک‌ها به تکلیف قانونی خود برای مشارکت در نهضت ملی مسکن، عمل نکردند. بانک‌ها حاضر هستند مالیات پرداخت کنند؛ اما در طرح نهضت ملی مشارکت نکنند، چون طول زمان بازگشت پول به بانک زیاد است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: این در حالی است که در دولت قبل سهم تسهیلات مسکن از ۱۸ درصد به ۵ درصد کاهش یافت و حالا آثار کاهش مشارکت را می‌بینید؛ چرا باید دوباره این موضوع را تجربه کنیم.

به گفته شایان، قانون مشکلی ندارد و می‌گوید ۲۰ درصد تسهیلات به بخش مسکن تعلق بگیرد که بخش عظیمی از این تسهیلات به بخش صنعت سرریز می‌شود.

وی اظهار داشت: تا امروز بیش از ۴۶ هزار میلیارد قرارداد ساخت مسکن منعقد شده که فقط در بانک مسکن بوده و اگر نظام بانکی حمایت نکند، طرح نهضت ملی با چالش روبرو می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تامین مالی نهضت ملی مسکن از طریق صندوق تامین مسکن فروش متری مسکن، اصلاح روش سپرده گذاری در بانک مسکن و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تحول در شیوه اجاره‌داری مسکن در حال انجام است.

شایان خبر داد: اکنون قرارداد ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن اجاره‌ای بین بانک مسکن شهرداری و وزارت راه و شهرسازی در حال انعقاد است و بانک مسکن پذیرفت برای ساخت هر واحد اجاره‌ای ۲۰۰ میلیون وام ساخت پرداخت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس