دولت سیزدهم با تمام وجود از تقویت حمل و نقل عمومی شهری حمایت می کند


وزیر کشور گفت: شهرداران باید فعالانه وارد حوزه تقویت حمل و نقل عمومی شهری با شرکت‌های داخلی شوند و از ظرفیت‌های آنان در این حوزه کمک بگیرند.

دولت سیزدهم با تمام وجود از تقویت حمل و نقل عمومی شهری حمایت می کند
به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه (14 شهریور) در آیین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، افزود: فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با نیت خدایی، یعنی خدمت به مردم است و باید در این مسیر با تمام توان وارد شویم.

وی با بیان این که خدمت به مردم شرط رستگاری است، با تاکید بر تقویت صنایع تولیدی کشور، اظهار کرد: تولید در خدمت مردم و قشر محروم قرار دارد و باید به سمت فناوری محور برود که به استقرار نظام دانشی قوی در کشور منجر می‌شود.

وزیر کشور، صنعت خودرو را حوزه‌ای دانش‌بنیان برشمرد که پیشران فناوری است و گفت: هر چه نفوذ فناوری در تولید خودرو بیشتر شود به سمت فرمایش رهبر معظم انقلاب یعنی تولید دانش بنیان حرکت می کنیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: هر چه‌قدر که بتوانیم باید این حوزه را به لحاظ تولیدات داخلی و جنبه های دانشی تقویت کنیم. صنایع باید دفاتر طراحی و توسعه فناوری داشته باشد و با آینده‌نگری، نیازهای علمی و تجهیزاتی خود را رصد کند.

وی با تاکید بر توجه به کیفیت کاملا ممتاز در صنایع تولیدی، یادآور شد: از سوی دیگر، گیرندگان خدمات همچون بخش حمل و نقل شهرداری ها هم باید ارتباط مداوم با بخش صنعت برای تقویت هر چه بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی شهری داشته باشند.

وزیر کشور تصریح کرد: شهرداران باید فعالانه وارد حوزه تقویت حمل و نقل عمومی شهری با شرکت های داخلی شوند و از ظرفیت های آنان در این حوزه کمک بگیرند. همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا و جلب رضایت عمومی کمک می کند.

وی تولید را رمز بقای کشور دانست و گفت: نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی با تولیدات داخلی، علاوه بر اینکه اعتبار ملی را به همراه دارد، به پیشبرد توسعه نظام فناورانه کشور هم کمک می‌کند.

وحیدی ادامه داد: ۱۰ هزار قرارداد برای تامین حمل و نقل عمومی شهری با شرکت های داخلی بسته شده که کمک موثری به تقویت حمل و نقل عمومی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: قراردادهای خوبی در بازسازی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های داخلی بسته شده است و به صورت جدی نوسازی حمل و نقل عمومی شهری در دستور کار قرار دارد.

وحیدی اظهار کرد: دولت سیزدهم با تمام وجود از تقویت حمل و نقل عمومی شهری حمایت می کند و از شخص ریاست محترم جمهوری بابت حمایت‌های موثرشان تقدیر می کنم.

وزیر کشور خاظر نشان کرد: با تاسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب، با اتکا به ظرفیت های بومی و داخلی، تولید را مورد توجه قرار دهیم و از تولید کنندگان داخلی هم حمایت های لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج