توافق هسته‌ای ایران، محور گفتگوی مقامات آلمان و رژیم صهیونیستی


توافق هسته‌ای ایران، محور گفتگوی مقامات آلمان و رژیم صهیونیستی

رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور آلمان از احتمال احیای برجام و رفع تحریم‌های آمریکا ابراز نگرانی کرد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر، دیروز (یک‌شنبه) در جریان سفر خود به آلمان در برلین با رئیس‌جمهور آلمان دیدار و از احیای توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آناتولی، هرتزوگ در دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان، با بیان آنکه رژیم صهیونیستی از نزدیک مذاکرات احیای برجام را دنبال می‌کند، مدعی شد: «از آنجا که نگران عدم صداقت و پایبندی ایران به این توافق هستیم، نگرانی خود را از احیای برجام ابراز می‌کنیم.»

رئیس رژیم اشغالگر بدون اشاره به اقدامات و جنایات این رژیم و بدعهدی آمریکا در توافق مدعی شد: «ایران قوانین بین‌المللی را رعایت نمی‌کند، تهران آشکارا خواهان ریشه‌کنی و نابودی اسرائیل بوده است، پس چرا جهان باید به ایران اعتماد کند.»

هرتزوگ ششمین رئیس رژیم صهیونیستی است که به آلمان سفر می‌کند، اولین رئیس پدر او «حییم هرتزوگ» بود که در دوران جنگ جهانی دوم به عنوان عضوی از ارتش انگلیس در آنجا فعالیت می‌کرد.

پیشتر از این مقامات منابع صهیونیستی ادعا‌های مختلفی درباره ایران داشتند و برخی مقام‌های غربی نیز به مخالفت یا حمایت از آن برخاسته‌اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارش اخیر خود به نقل از یک منبع آگاه صهیونیست ادعا کرد این احتمال وجود دارد که مقامات آمریکایی بخواهند امضای توافق هسته‌ای با ایران را تا بعد از انتخابات کنگره در ماه نوامبر به تاخیر بیاندازند.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز روز گذشته در ابتدای جلسه کابینه خود مدعی شد: «ما در حال حاضر، کارزاری فشرده را برای جلوگیری از امضای یک توافق هسته‌ای خطرناک میان ایران و قدرت‌های جهانی راهبری می‌کنیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟