مرکز وکلای قوه قضاییه هر چه سریع تر به استفساریه مجلس عمل کند


مرکز وکلای قوه قضاییه هر چه سریع تر به استفساریه مجلس عمل کند

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: قوه قضاییه و مرکز وکلا این قوه به عنوان برگزارکننده آزمون وکالت، بعد از استفساریه اخیر مجلس باید به قانون عمل کند و اگر این قانون را اجرایی نکند و تعداد واقعی قبول شدگان را اعلام نکند؛ مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای اعلام هرچه سریع تر اسامی پذیرفته شدگان استفاده می کند که قانون اجرایی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام حسن شجاعی نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد اعلام نتایج آزمون وکالت، گفت: طبعا تا قبل از اینکه استفساریه در مجلس به تصویب برسد این صحبتی که برخی از دوستان در قوه قضاییه داشتند که قانون ابهام دارد و فهم و تفسیر ما از قانون چیز دیگری است می توانست حرف قابل شنیدنی باشد.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: الان که دیگر استفساریه تصویب شده است و همچنین به تائید شورای نگهبان نیز رسیده است و معلوم شده است که هم روح این قانون تسهیل‌گیری در صدور مجوزهاست و هم متن آن تسهیل گیری است و برای رفع انحصار این اقدام صورت گرفته است؛ توقع از دوستان قوه قضاییه این است که به مر قانون و استفساریه اخیر مجلس که مورد تائید شورای نگهبان نیز است؛ عمل کنند و مطابق با استاندارهایی که سازمان سنجش طبق قانون تسهیل صدور کسب و کار مصوب مجلس اعلام کرده است و قبلا به کمیسیون اصل نود نیز اعلام کرده بود و بعدا با نامه ای که معاونت قوه قضاییه زدند و به خود قوه اعلام کردند؛ عمل کنند.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه و مرکز وکلای این قوه به عنوان برگزارکننده آزمون وکالت، بعد از استفساریه اخیر مجلس باید به قانون عمل کند و اگر این قانون را اجرایی نکند و تعداد واقعی قبول شدگان را اعلام نکند؛ مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای اعلام هرچه سریع تر اسامی پذیرفته شدگان استفاده می کند که قانون اجرایی شود.

وی گفت: کمیسیون اصل نود از جمله ظرفیت های نظارتی مجلس است چون این کمیسیون بر هر سه قوه نظام نظارت دارد و از طریق کمیسیون می توانیم ورود کنیم و بحث نظارت بر اجرای قانون را به صورت جدی داشته باشیم. در این قانون نیز با توجه به ابهام صورت گرفته، استفساریه ای در مجلس تهیه شده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است و باید قوه قضاییه طبق قانون عمل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان