معرفی 1080 مددجوی تهرانی به تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی از خدمات بازنشستگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید ابوالفضل پرپنچی با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در بخش امور بیمه به جامعه هدف تحت حمایت، گفت: پیرور تفاهمنامه کمیته امداد با سازمان تأمین اجتماعی با هدف توسعه بیمه‌های اجتماعی، با توجه به اعلام سهمیه...

معرفی 1080 مددجوی تهرانی به تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی از خدمات بازنشستگیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید ابوالفضل پرپنچی با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در بخش امور بیمه به جامعه هدف تحت حمایت، گفت: پیرور تفاهمنامه کمیته امداد با سازمان تأمین اجتماعی با هدف توسعه بیمه‌های اجتماعی، با توجه به اعلام سهمیه جذب و معرفی زنان سرپرست خانوار ۴۷ تا ۴۹ سال به منظور بهره‌مندی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی، ۱۰۸۰ نفر از مددجویان مشمول پس از شناسایی و فراخوان به شعبات عامل سازمان تامین اجتماعی استان تهران معرفی شدند.
وی افزود: از این تعداد تاکنون ۴۰۷ نفر نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی در قالب «بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد» اقدام کرده و مابقی نیز در حال پیگیری است.
پرپنچی تصریح کرد: سرانه پرداخت حق بیمه برای هر نفر ماهیانه ۶۰۴ هزار تومان است که توسط کمیته امداد استان تهران به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران اجرای عدالت اجتماعی، حفظ کرامت انسانی زنان تحت حمایت، ایجاد رفاه وآسایش نسبی، تامین مالی مناسب زنان در سنین سالخوردگی و ازکارافتادگی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت : قطعا اجرای بهینه، گسترده و فراگیر این طرح تاثیر بسزایی در تامین آینده بانوان سرپرست خانوار خواهد داشت.
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.
بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.
با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟