اگر از دندانپزشکی وحشت دارید این مطلب را بخوانید


اگر از دندانپزشکی وحشت دارید این مطلب را بخوانید

رکنا: راهی علمی برای کنترل ترس از دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش رکنا، بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به دندانپزشک دچار ترس و اضطراب شده و روحیه خود را می بازند. متخصصان توصیه می کنند برای کنترل این ترس، اطلاعات را از پزشک خود دریافت کرده و از جستجوی بی مورد در اینترنت خودداری کنید.

اگر قصد دارید دندان خود را پر کرده و یا جراحی دهان انجام دهید، بهتر است از جستجوی اینترنتی کور اجتناب کرده و سعی کنید اطلاعات درست و مرتبط با شرایط خود را به دست اورید.

دکتر ماریا پاپاژورژ، رئیس بخش جراحی دهان و فک و صورت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تافتس در بوستون در این رابطه می گوید:‌من به همه بیمارانم می گویم، هر چه اطلاعات درست بیشتری داشته باشید برای شما بهتر خواهد بود. به‌عنوان متخصص سلامت، ما سعی نمی ‌کنیم بیماران را با اطلاعات بترسانیم، وقتی بیمار اطلاعات درست داشته باشد، می‌داند قرار است چه اتفاقی بیفتد، این موضوع سطح اضطراب وی را کاهش داده و روند درمان راحت‌ تر پیش می ‌رود.

بسیاری از بیماران، هنگام مواجهه برای جراحی دهان و فک و صورت می ترسند. دلایل بسیاری برای این نوع جراحی ها عبارتند از کشیدن دندان عقل، سرطان، نقایص مادرزادی و اصلاح جراحات. به این افراد توصیه می شود برای کمک به کاهش اضطراب از پزشک خود سؤالاتی بپرسید.

اینترنت در این زمینه کمکی نکرده و معمولا شما را با بدترین سناریو ممکن رو به رو می کند. دکتر ماریا پاپاژورژ در این رابطه می گوید: ما دندان پزشکان، تجربه مناسبی داشته و بسیاری از بیماران را در شرایط مشابه دیده‌ایم؛ می‌دانیم دوره بعد از عمل آنها چیست و می‌توانیم این اطلاعات را به طور مؤثر به بیمار منتقل کنیم.

به گزارش سیناپرس، اینترنت اطلاعات زیادی دارداما گاهی اوقات این اطلاعات بیشتر بیماران را می ترساند.

با افرادی که این جراحی ها را پشت سر گذاشته اند صحبت کنید

وی همچنین پیشنهاد کرد با افرادی که این جراحی ها را پشت سر گذاشته اند صحبت کنید. آنها می توانند اطلاعاتی در مورد تجربیات خود در مورد این روش و مراقبت های بعد از عمل ارائه دهند.

در مورد جراحی ارتوگناتیک [جراحی ترمیمی فک]، به دلیل اینکه گسترده است و یک دوره پس از عمل نسبتاً طولانی وجود دارد، از بیمارانی که قبلاً این جراحی را انجام داده‌اند می‌خواهیم با بیماران قبلی صحبت کنند.

به این ترتیب، آنها حداقل از یک شخص واقعی که همان جراحی را تجربه کرده یا از همان موسسه خدماتی را دریافت کرده است، اطلاعات ارزشمندی دریافت می کنند.

یکی دیگر از راه های آماده سازی، جمع آوری غذا و لوازمی است که ممکن است در دوران نقاهت به آن نیاز داشته باشید. پس از جراحی، ممکن است برخی از غذاها قابل خوردن باشد و برخی دیگر ممکن است مصرف نشوند.

اینکه بیماران بعد از جراحی چه چیزی می توانند بخورند، یک سوال بسیار مهم است. این جراحی ها معمولا برای مدتی نیاز به رژیم غذایی حاوی غذاهای نرم دارند. این نکته می‌ تواند برای بیماران آرامش‌ب خش باشد که بدانند وسایل لازم را در خانه داشته و آماده مواجه شدن با شرایط فوق هستند.

محدودیت های شما قبل و بعد از جراحی چیست؟

همچنین مهم است که بدانید محدودیت های شما قبل و بعد از جراحی چیست؛ برای مثال، اگر آرامبخش یا بیهوشی عمومی دارید، شش تا هشت ساعت قبل از جراحی نمی توانید چیزی بخورید یا بنوشید و پس از آن، تا ۲۴ ساعت نمی توانید رانندگی کنید.

اگر فرزندان خردسال یا افراد دیگری دارید که به شما وابسته هستند از قبل برای مراقبت از آنها برنامه ریزی کنید. بیماران تحت عمل های فک و دهان باید بدانند که بعد از عمل، آنها نباید از شخص دیگری مراقبت کنند، بلکه باید از آنها مراقبت شود. بهتر است به کسی که به او اعتماد دارید درخواست کنید تا شما را به خانه ببرد و مدتی با شما بماند.

شما همچنین ممکن است عوارض جانبی ناشی از مسکن ها یا واکنش عمومی به بیهوشی یا خود عمل را تجربه کنید، بنابراین در صورت داشتن تهوع، استفراغ یا علائم دیگر مهم است که فردی از شما مراقبت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است