با معاینه چشم میزان کلسترول خون تان را بسنجید!


با معاینه چشم میزان کلسترول خون تان را بسنجید!

رکنا: تشخیص کلسترول بالا با معاینه چشم این عضو بدن ممکن است.

به گزارش رکنا، کلسترول بالا منجر به انسداد یا آسیب به شریان ها می شود و می تواند حمله قلبی و سکته را به دنبال داشته باشد، علایم اولیه کلسترول بالا را می توانید در چشم خود مشاهده کنید.

کلسترول به طور طبیعی در بدن تولید می شود. رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع شده و قند می تواند منجر به سطوح بالایی از آن در خون شود.آسیب عروقی می تواند در بسیاری از قسمت های بدن مانند چشم، پوست یا صورت شما منعکس شود. بنابراین علایم اولیه کلسترول بالا را می‌توانید به راحتی در چشم ها مشاهده کنید.

برخی از بیماری‌های چشم مرتبط با کلسترول بالا عبارتند از:

1- زانتلاسما

زانتلاسما یک ناحیه برجسته یا صاف مایل به زرد است که در اطراف چشم ها یا نزدیک بینی ایجاد می شود. تجمع کلسترول در زیر پوست باعث ایجاد رسوب می شود. با این حال، این وضعیت بینایی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. تقریباً 50 درصد از افراد مبتلا به زانتلاسما کلسترول بالا دارند.

2- انسداد ورید شبکیه

هنگامی که چربی می شکند و ورید را مسدود می کند، این وضعیت به عنوان انسداد ورید شبکیه شناخته می شود. علایم در این شرایط عبارتند از: تغییر یا تاری در دید یک چشم،‌ خطوط یا نقطه های سیاه در دید، درد در چشم آسیب دیده.این عارضه در افراد بالای 50 سال شایع تر است.

3- آرکوس سنلیس

در این حالت حلقه ای سفید، آبی یا خاکستری در اطراف قرنیه تشکیل می شود زیرا کلسترول بیشتری در قرنیه رسوب می‌کند. حلقه در اطراف قسمت رنگی چشم یا عنبیه ظاهر می شود. این عارضه بیشتر در افراد میانسال رخ می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟